Inlägg från: linn74 |Visa alla inlägg
  • linn74

Barn tätt

hej alla!
    Hur är livet med 2 små barn födda ganska tätt? Vi har en som börjat skolan, vi har en liten på 6 månader o nyss börjat på för att få syskon. Vet ju inte alls när jag blir gravid,men önskan är tätt denna gång. Är det jobbigt med 2 blöjbarn tex? Är det bara bra med 2 barn tätt? Vilka erfarenheter har ni? Om vi har tur blir det bebis nä år...fast det har för mig innan dröjt ung halvåret att bli gravid. Ja ja, ni som har tätt o kanske ni som dessutom har ett större syskon. Hur har ni det i er familj??
    /L

• Svar på tråden Barn tätt
  • linn74

okej, ja jag kan tänka mig att det blir en del syskonbråk....Någon mer som vill berätta hur ni tycker det är??

/L

• linn74

ja det är klart det finns för o nackdelar, bara det att jag hört en hel del säga, skaffa inte barn tätt, det är bara jobbigt...Hmm.. är det så? känns inte alls som att det bara skulle vara jobbigt, nu har vi 6 år mellan nummer 1 o 2 o det beror på personliga skäl, men önskan är nu att det blir tätt. kan oxå tänka mig att det känns svårt att räcka till...

/L

• linn74

Ja man vet ju aldrig hur en kommande graviditet blir o inte heller hur en bebis kommer att vara. Om man ska jämföra vår son med hans storasyster så är det en del skillnad på hur hon var som bebis jämfört med honom. jag har inte haft jobbiga graviditeter,men sista var en del ryggont o klart där vet man ju heller inte hur det blir. Önskan är barn tätt så får vi se, intressant att läsa hur ni andra har det. Att ha en del år emellan är såklart oxå bra o det vi har erfarenhet av, stora passar lillen ibland om vi snabbt går ner till tvättstugan tex , vi bor i villa så det handlar inte här om att lämna de 2 ensamma...Sömnen skiljer sej oxå en hel del mellan barnen om man ska jämföra hur dotterns sömn var. Så olika är de o hur isf nästa blir vet man ju inte.Men önskan är ändå barn tätt...

• linn74

Tack för svar hittills! Intressant läsa hur ni har det...Vi vill som sagt ha syskon tätt denna gång, får se när kroppen kommer igång bara...ätit Cerazette o slutat med de.Det där med att ngn skrev att en 1 1/2 åring är plockig o överallt...ja så har vi det redan. Minsta är nu 7 1/2 månad o står o reser sej mot det han kan sen en månad tillbaka o kryper snabbt iväg när han är på golvet, så massa passning...men kul... O så har vi oxå fått köpt en hundvalp som vi haft 2 veckor så här är fullt upp som sagt..Men visst bebbe o hundvalp kan inte jämföras med 2 barn tätt,men en mindre prövning är det iaf nu...

• linn74

Till en som skrev ovan, nej önskan om syskon kan väl oxå komma tidigt.. Inget konstigt med det tycker jag...Jag ville mest eg höra hur ni andra tycker det är med barn tätt..Nu är minstingen 8 månader o är högt o lågt...Krupit ett tag o ställer sig upp överallt där han kan... O så har vi lille valpen att hålla koll på...Mycket...men kul! Känner oxå att när valpen blir rumsren blir det ju lite lättare oxå...Önskan o syskon tätt denna gång finns fortfarande! Stora tjejen är fantastiskt duktig o hjälpsam.Kan oxå ibland fundera på om det skulle kännas tydligt att man inte har så mycket tid till alla barn om man får 2 barn tätt??? För att man just har 2 små som kräver mer tid på ett sätt gällande blöjor o passning.Kan man känna att ngn får stå lite tillbaka ibland?? Det kan jag känna en rädsla över...Sen kan jag ibland tänka...: hur löser alla andra det, alltså de med tex 4 barn eller mer..? De måste ju på ngt sätt hitta tid till alla barn.

Svar på tråden Barn tätt