• Upptaget

Hur får jag bort den gula hårfärgen?

Jag är på väg att bli blond, slingade håret några gånger, sen tog jag i en hel blekning. Katastrof! Fick såklart gula nyanser, så tog en Askblond som dämpade det lite. Men det är fortfarande gult.

Vad är bäst att göra nu? Bleka det med typ silverblond eller ta en askblond igen?

Tänkte även köpa hem silverschampo men vill innan dess få en blondare färg.

• Svar på tråden Hur får jag bort den gula hårfärgen?
  • Akua

Oj så du förstör ditt hår. Och i slutändan förmodligen inte billigare än om du gått frisör på en gång. Jag dömer dig inte, bara berättar.

Men silvershampoo tar bort gula nyanser. Låt det sitta i i flera timmar.

Att bleka igen men någon färg är inte alls säkert att det fungerar...oavsett val av färg.

Använd nu mycket inpackning och ta det sedan lugnt med att bleka håret.

Du kan få sjukt bra av att slinga!!!

• SoStylish

Ha absolut inte i någon mer färg eller blekning innan du testat silverschampoo. Jag rekommenderar Loreal Expert. Låt det sitta i 8-10 min. Är det fortfarande gula nyanser kvar så kör en omgång till!

• Upptaget

Vet att frissan varit bättre. Men experimenterar så mycket så det är inte lönt.

Tog silverschampo idag, så nu har jag lila hår. Tror jag ska sätta i en silvergrå färg i dagarna. Vill ha håret åt det silvriga hållet.

Kan det funka tro?

• Akua
    Upptaget skrev 2014-08-28 22:50:57 följande:

Vet att frissan varit bättre. Men experimenterar så mycket så det är inte lönt.

Tog silverschampo idag, så nu har jag lila hår. Tror jag ska sätta i en silvergrå färg i dagarna. Vill ha håret åt det silvriga hållet.

Kan det funka tro?

OJ! fick du lila hår av att använda silvershampo en gång??? Då har du verkligen skört hår nu!! Du får akta så du inte blir mycket korthårigare än vad du tänkt... :/

Alltså ta det lugnt nu med färgningar och gör verkligen inte en blekning till. Ge massor av proteiner, fukt, olja till ditt hår!!!
  • Upptaget

Japp. Tecken på att det är slitet. Men har ju blivit en hel del färgning och blekning. Det blir en sista färgning snart, som jag skrev, gråsilvrigt. Läst att det tar bort gula toner. Därefter ska mitt hår få bada i massor med inpackningar ????

Hade ändå tänkt att gå till frissan inom kort, så får ta och klippa igenom håret då så det slitna försvinner. Att man ger sig på detta hemma alltså, haha. Galenskap. ????

• Fjärilslarv

Stackars ditt hår!
    Använd inte loreal, de djurtestar.

Du behöver göra inpackningar och låta dem sitta i lääääääänge ett par timmar och blanda gärna din inpackning med olja.

• Upptaget

Jo nog allt är det synd om håret. Det förtjänar en klippning :) bestämt mig för en ask blond nu, det blir det sista jag gör för den blonda färgen. Bära eller brista. Bör neutralisera det hela lite så man kan vistas bland folk :)

Sen massa massa inpackningar såklart

Svar på tråden Hur får jag bort den gula hårfärgen?