Inlägg från: Chester Copperpot |Visa alla inlägg
  • Chester Copperpot

Onanerar jämt (kvinna)

Jag ser inte riktigt vad problemet är, om jag ska vara helt ärlig. Det enda problemet är väl att du lever med någon som inte kan matcha din sexdrift...

• Chester Copperpot
    KonstantSugen skrev 2014-08-29 22:46:55 följande:

Ja, vad är problemet? Att jag inte känner mig normal. Att när jag och maken har bråkat att jag låser in mig och onanerar. Känns bara som att jag är konstig, annorlunda. Jag är beroende av att komma. Min hjärna sitter mellan benen. Jag känner mig som en pervers gubbe, fast jag egentligen är en ung tjej. Mina fördomar?

Ja, inte vet jag? Men det låter ju som om du använder orgasm som nån sorts form av stresshantering. Orgasmer löser ju upp en hel del spänningar i kroppen, och naturligtvis kan man använda den typen av avslappning för att lösa upp även andra spänningar än sexuella. Det stora problemet är väl inte att du onanerar, utan att du använder det istället för konflikthantering. Det egentliga problemet är att du är konflikträdd, och inte löser dina konflikter med din man på ett tillräckligt tillfredsställande sätt. Du sväljer förtreten och låter konflikten gå upp i din kropp rent fysiskt. Och då måste du ju också rent fysiskt komma till ro. Det stora problemet är inte ditt excessiva onanerande, utan att du gör det istället för att lösa grundkonflikterna med din man. Hobbypsykologen här föreslår nån sorts form av samtalsterapi.
  • Chester Copperpot
    KonstantSugen skrev 2014-08-29 23:06:44 följande:
    Tack för din analys och att du tog dig tid. Det stämmer nog till viss del ja. Det handlar ju förstås inte bara om vid bråk, utan jag onanerar vid första bästa tillfälle. Samtalsterapi, sitta öga mot öga med en person och erkänna vad jag gör. Fruktansvärt pinsamt. 
    Ja, alltså, jag menar inte samtalsterapi om ditt onanerande. Jag menar samtalsterapi för att lösa dom grundläggande konfliktkällorna.

Skit i ditt onanerande, det är faktiskt inte det viktigaste. Eller ens grundkällan i problemet. Onanerandet är en överslagsgärning, ungefär som såna där stressade laboratoriemöss som springer runt i labyrinter och kliar sig excessivt på benen tills det börjar blöda. Onanerandet är ett symptom på andra problem, och det är dom problemen du behöver lösa.

Du onanerar som ett stressymptom, och det är källorna till stressen som är problemet. Onanerandet kan ses som ett missriktat, dock välhjärtat försök till stressjantering. Du försöker minska stressen i ditt liv. Men du blir ju inte av med källan till stressen genom att onanera bort dom. Du kan bara lösa problemen med att gå till källan.

Och där kan det vara bra med någon sorts form av terapi, så att du kan förstå vad det är som gör dig stressad, och varför du inte kan hantera dina konflikter bättre.

Svar på tråden Onanerar jämt (kvinna)