• Anonym (PULS)

    KVINNOR - Pulserar?

    Har hört både från en flickvän och en tjejkompis att när dom blir upphetsade så känner dom hur det bultar/pulserar där nere.
    Att blod strömmar till underlivet är inte svårt att lista ut, men att känna hur det pulserar, det blir jag inte riktigt klok på.
    Jag är kille, och när jag blir upphetsad så strömmar blod dit ner på mig också, men inte f*n käner jag hur det pulserar.

    Så jag undrar, hur vanligt är detta bland kvinnor?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden KVINNOR - Pulserar?
  • hännrick

    Titta på en riktigt hård kuk efter att bäraren hunnit få upp lite puls, då syns det tydligt hur den rör sig i takt med hjärtpulsen, det kallas för att den "bultar".

    Att känna pulsslagen i ett blodfyllt underliv (oavsett om det är en kuk eller en fitta) borde inte vara svårt alls, med tanke på genomströmningen men framförallt med tanke på svällkropparna, Jag har har känt min egen hårda kuk bulta redan som tonåring.

  • TMs mamma

    Fast jag tycker det pulserar, bultar och "pumpar" mer när jag kommer snarare än när man blir upphetsad

  • Anonym
    TMs mamma skrev 2014-08-30 07:56:16 följande:

    Fast jag tycker det pulserar, bultar och "pumpar" mer när jag kommer snarare än när man blir upphetsad


    Det ör inte muskelsammandragningarna du tänker?
  • TMs mamma
    Anonym skrev 2014-08-30 08:02:51 följande:
    Det ör inte muskelsammandragningarna du tänker?
    Tjaa, ja jo det är det väl...men jag tycker ändå det är som mest aktivitet då om man säger så :)
  • Anonym
    TMs mamma skrev 2014-08-30 08:15:49 följande:
    Tjaa, ja jo det är det väl...men jag tycker ändå det är som mest aktivitet då om man säger så :)
    Jo, det är ju absolut då det händer mest, det lär gälla både män och kvinnor.

    Jag tolkar dock trådstårten som att det handlar om att känna pulsen från hjärtat. När man blivit anfådd eller om ens blodtryck plötsligt rusat i höjden så känns pulsen tyligt vid tinningarna.

    Vid sexuell upphetsning kan samma fenomen kännas i ens blodfyllda könsdelar, ju större upphetsningen är desto tydligare kommer det att kännas.
  • Anonym (K)

    Klart det känns, allt blod är ju där nere, så allt blir svullet och tungt och varmt och då känner iaf jag helt klart av pulserande. Inte alls samma sak som orgams-kramper, utan en tyngre, dov och varmt känsla, typ. Kan göra lite ont, om det inte fixas, också. 

  • Anonym (Tjej)

    Nej, det pulserar inte. Det känns, kan värka nästan och kännas svullet inifrån liksom, men jag har aldrig varit med om att det pulserat.

Svar på tråden KVINNOR - Pulserar?