2åring med vredesutbrott
Hej,
Är helt ny här, sökte mig hit för att se om jag är ensam med mitt problem och kanake får vända mig till BUP eller om det finns fler än jag som lever med en tvååring som får vredesutbrott.
Jag är ensamstående mamma till två barn, en dotter på 8 och en son på 2.5 år. Dotterns pappa bor utomlands och de träffas sällan men har bra kontakt men sonens pappa bor i stan men dom träffas aldrig. Jag jobbar heltid.
Sonen har sen i somras fått vredesutbrott på allt möjligt, han vill gå ut i regnet utan skor, han vill klippa hunden, han vill inte äta, han vill inte gå hem från dagis, han vill inte till dagis, han vill inte byta blöjan osv osv
Han är en glad kille men testar persobalen väldigt mycket på dagis. Jag klarar av kampen hemma men när vi ska handla...är stressad efter jobbet men mjölken är slut och jag måste laga mat och MÅSTE till affären innan...dom utbrotten slutar med att jag själv blir förbannad och all psycologi går åt helvete och jag bär ut han under armen.
Ilskan som kommer över han när jag ska hämta på dagis går rätt in i mitt mamma hjärta och slutar ibland med att jag gråter mig självs till sömn och undrar om han hatar mig.
Han vill inte bli tröstad eller kramad, inte att jag är kvar men inte att jag går. Ibland så lyckas jag övertala han och han lugnar sig till slut och vi cyklar hem men ibland så blir det en "går hem under armen grepp"
Snälla säg att det inte bara är mitt barn som är sån. Min dotter har aldrig i sitt liv fått något liknande.
Är så ledsen och förtvivlad och hjälplöss att jag snart går in i väggen.