Inlägg från: Cox Orange |Visa alla inlägg
  • Cox Orange

Är det för lite/fel kläder i stl 56?

Mälaröbo skrev 2014-08-30 18:44:08 följande:

Byxor går åt i minst samma mängd som bodysar, blöjor läcker mycket!

Med eller utan fot är en smaksak, men personligen föredrog jag utan fot, med mudd.

Jag har aldrig varit med om att blöja läckt och nu är vårt barn snart ett år.

TS, det låter utmärkt. För egen del dröjde det till runt 8 månader innan det började gå tvätt. Massor av kläder blev i princip aldrig använt.
  • Cox Orange
    alla har olika åsikter skrev 2014-08-31 23:19:13 följande:

Vi fick vårat andra barn i torsdags och jag tycker verkligen att det låter som det är för lite kläder. Hon var 47 lång till sina 3520 gram. Vi har i princip inget i storlek 50 utan köpt allt i 56.

Ett par byxor och tre par strumpbyxor? Låter lite. Slå du köra på samma byxa till alla dina bodyn?

Dessutom bara 5 Bodys. Har man otur kan man få byta body 5 gånger på en dag. Bajslukten kan tränga sig igenom och sätta sig i kläderna. Jag har redan blött ner tre bodyn idag pga bröstmjölken som har läckt. Skaffa bodyn med långa ärmar! Det är en kall årstid! Vi har i princip bara långärmade bara för det.

Overaller är ganska stora så en i storlek 56 räcker nog ett bra tag.

Endast två koftor/ tröjor låter lite då det är väldigt kallt i november. Speciellt för bebisar.

hoppas verkligen att ni skaffar någon bättre mössa då det är välidht kallt i november.

Det beror väl om man har egen tvättmaskin och vilken bebis man får, det ser man och kan köpa efter hand om det behövs. Vi fick massor av kläder dessutom.

Mitt barn kräktes aldrig, blöjan läckte aldrig och jag kunde lätt använda samma kläder i ett par dagar. 

Nu däremot är det andra bullar, med någon som både äter och går.
Svar på tråden Är det för lite/fel kläder i stl 56?