Är det för lite/fel kläder i stl 56?
Nu har jag bara läst Ts och första sidan med inlägg.
Det är så olika hur länge de små kan ha vissa storlekar. Min var 49cm och vägde 31170g och då var strl 50 för stort, men bara efter två veckor var 56 på gränsen även fast han varken var stor på längden eller bredden. Det skiljer sig så kolossalt mellan märken och storlekar.
Men jag rekommenderar Er/Dig att införskaffa en onepiece/overall/pyjamas i strl 50, tänk på att den ska ha knäppning eller dragkedja i grenen så det underlättar på/avklädning och vid blöjbyte. Bra att ha med till BB.
static.lindex.com/Archive/ProductImages/6998/6998436/S0000007152366_F_W40_20140516141219.png
Packa kläder som är sköna och lätta att ta på/av i skötväskan till BB i både 50 och 56, kanske något i 62 om ni nu får reda på att ni väntar en lite större krabat.
Rekommenderar även att införskaffa mjukisbyxor/plyschbyxor med mudd i linning och benslut. De är superbra och går att använda lite längre då mudden kan vikas ut vid behov.
Strumpor i mindre strl
minst 5 st pyjamasar i strl 56/62. TIPS!! tänk på att dragkedja som går att öppna både från ben och hals är ett stort plus vid blöjbyte :)
Varmare mössa, sockor/tossor och vantar kan vara bra att ha ute i vagn, du vet aldrig när du behöver ta upp din bebis för matstund eller blöjbyte och det kan bli kallt för den lille.
Några dregglisar är också bra att ha, inte bara för ev kräk utan för att skydda kläderna vid matning plus att de skyddar den lilles hals som en halsduk :)
Om ni inte köpt något i större storlek än, gör de, det kan gå fort mellan storlekarna ibland :)