• E87

Planerar syskon 2016?

Hej!

Finns det fler som planerar syskon till 2016? Här kan vi samlas och prata om allt möjligt.

Jag och min sambo har en dotter som är född i slutet av 2013. Jag gillar att planera och har länge tänkt att det ska vara 2-3 år mellan barnen. Då sambon inte vill planera utan mera ta det som det kommer så är syskon inget vi direkt pratar om riktigt ännu. Jag tänker att vi ska börja försöka nästa sommar men vill inte riktigt ta upp detta hemma ännu. Skulle vara kul att bolla tankar med någon mer Glad

//E

• Svar på tråden Planerar syskon 2016?
  • E87

Hej!

Vad kul med en till som planerar så långt fram???? antar att din senaste graviditet var bra då du längtar efter att vara gravid igen. Är du fortfarande mammaledig?

• E87

Hej!

Va kul med fler som planerar syskon????

Jag är hemma en månad till och sen börjar jag nytt jobb. Kommer jobba halvtid under hösten och sen heltid efter årsskiftet då sambon blir hemma några månader. Vi gifter oss nästa sommar så tanken är nog att börja försöka efter de.

Vart i landet befinner sig ni övriga? Ålder?

Jag bor i Gävle och fyller 27 senare i år.

• E87

För oss tog det sig på 3:e försöket. Antar att det räknas som snabbt men jag tyckte det var såå jobbigt när det inte tog sig direkt. Vilken besvikelse det blev även fast jag tänkte att de skulle ta minst ett halvår. Då vi inte hade tänkt oss en bebis i slutet av året så skulle vi vara lite försiktiga under två månader och då tog det sig såklart. Så här i efterhand hade jag nog en riktigt bra graviditet. illamående som gick över om jag fick äta, minimal foglossning. Gick dock över 8 dagar och de va nog dom längsta dagarna i mitt liv. Om allt går som planerat hoppas jag att tvåan kommer i början av sommaren 2016, då skulle tjejen vara 2,5Glad

• E87
    lawendel skrev 2014-08-31 21:11:24 följande:
    Ja fy att gå över var ingen höjdare! Min son gick jag över 16 dagar med och avslutades med en hemsk förlossning där jag blev jättedålig efteråt. Men dottern var mer punktlig och kom på bf och hade en ganska lätt förlossning med henne!

Då vi gifter oss i maj och åker på resa i juni så får det bli försök efter det och tar det sig fort så blir det bebis i april någon gång skulle jag tippa. Men det kan man ju inte direkt styra över tyvärr :)
    Nej att gå över va det jobbigast jag gjort, dock hade jag en toppen förlossning. Tog 14 h allt som allt och jag tyckte smärtan var hanterbar, trodde de skulle göra mycket ondare.

Vi gifter oss i juni och jag tror vi börjar försöka under semestern. Då jag byter jobb vill jag gärna hinna jobba minst 18 månader annan jag går hem igen
  • E87

Ska vi göra någon form av lista så vi får en överblick vilka som är med i tråden? Jag kan börja så kanske ni kan fylla på?

E87, 27 år, Gävle, dotter född nov-13, försök till syskon med start sommaren-15

• E87

Åh va kul att vi är så många som ska gifta oss nästa sommar. Vi gifter oss i början av juni, efter det börjar vi försöka ????

• E87
    Nystjärna skrev 2014-10-05 18:56:29 följande:
    Åh vad roligt grattis till giftermålet :) Av ren nyfikenhet så vilket datum gifter ni er i juni? Vore nämligen lustigt om det var samma datum som vi. Vi skall gifta oss den 6 juni :)
    Vi gifter oss också den 6/6. Gud så kul
  • E87

Nu har det varit tyst i tråden ett tag. Hur är det med er? Hur går tankarna? Kanske några nya som vill vara med.

Kom ihåg att lägga till er på listan som just nu är inlägg #50 men det kan ju snabbt ändras:)

Svar på tråden Planerar syskon 2016?