Inlägg från: fannybk |Visa alla inlägg
  • fannybk

Planerar syskon 2016?

Samma för mig och min sambo! Vår son föddes sommaren 2013 och har tänkt oss 2-3 år mellan barnen. Vi kommer börja försöka nästa sommar och hoppas på ett vårbarn 2016. Inget är helt bestämt men vi har pratat om det. Jag längtar efter att vara gravid igen! :)

• fannybk
    E87 skrev 2014-08-30 22:15:42 följande:

Hej!

Vad kul med en till som planerar så långt fram???? antar att din senaste graviditet var bra då du längtar efter att vara gravid igen. Är du fortfarande mammaledig?

Vad kul med flera! Jag hade nog en ganska lätt graviditet. Lite foglossning men det var inte så farligt. Kunde träna och jobba länge och sen föddes sonen 9 dagar tidigt, bara 5 dagar efter jag slutat jobba så jag slapp den där tråkiga väntan hemma. Får hoppas nästa graviditet blir lika bra! Jag började jobba för två veckor sedan, nytt jobb, och sonen började förskolan i måndags. Det känns konstigt att inte ha så mycket tid tillsammans men det har gått bra. Helgerna blir ju extra mysiga! Dessutom är det skönt att tjäna lite pengar igen. Igår handlade jag kläder och för första gången i mitt liv tittade jag inte på prislappen det första jag gjorde för att sedan bestämma mig för om det var något att ha. Var visserligen kläder till jobbet men ändå. :) Jag höjde min lön rejält när jag bytte jobb och kan se fram emot en riktigt bra sgi till nästa föräldraledighet! Nu hade jag nästan lägsta. Hur var/är det för er andra?
  • fannybk

Jag är 27 och bor i Stockholm.

Vi blev också gravida på första försöket och jag tänker precis som du lawendel. Med sonen började vi dessutom försöka någon månad tidigare än vad vi hade tänkt eftersom man kan ju aldrig veta hur lång tid det kommer ta. Vi tänkte höstbebis och så blev det en sommarbebis. Tänker att det inte kommer gå lika fort med tvåan. Det känns iaf bättre att utgå från det men jag kommer nog bli besviken om det inte tar sig direkt ändå...

• fannybk
    liten giraff skrev 2014-09-30 17:46:38 följande:

Får man hoppa in här? :) Har en son på 13 månader och börjar längta lite!

Du är så välkommen! :) Har ni funderat något på när ni tänkt börja försöka?
  • fannybk

Sambon kom hem i tisdsgs från två veckors jobb och sonen är inne i en sämre sömnperiod. Han släppte då bomben att han tyckte vi skulle fundera över om vi verkligen vill ha fler än ett barn! Jag blev helt ställd eftersom vi ända sedan sonen föddes har planerat för i alla fall ett syskon. Imorse pratade vi om det igen och då hade han ändrat sig. Han var trött efter jobbet och fick sova med sonens fötter i ansiktet första natten hemma men vill innerst inne ha två barn. Jag frågade om han är säker på det till 100% och det är han. Så nu är vi på banan igen! I vår/sommar nästa år börjar vi. :)

• fannybk

E87, 27 år, Gävle, dotter född nov-13, försök till syskon med start sommaren-15

Rödaskor, 25 år, barn född nov-11. Försök till syskon hösten/vinter 2015.

Nystjärna,25 år Göteborg. Dotter född juli-13.Försök till syskon sommaren 2015 :)

Lawendel84, 30 år, Göteborg. Sin född sept 2011, dotter född april 2013. Försök börjar sommar 2015

Fannybk, 27 år, Stockholm. Son född juli -13. Försök till syskon börjar vår/sommar 2015.

• fannybk

Åh, grattis till alla giftermål! Skulle gärna gifta mig med min sambo. Jag tycker det är så romantiskt och modigt att lova varandra trohet på det sättet, inför närmsta släkten/vännerna, oavsett hur stort bröllopet är. Men tyvärr har han sagt från början att han aldrig kommer gifta sig. Får vara nöjd med att han ville förlova sig för 6,5 år sedan. Och för att han ville ha barn och nu vill ha ett till!

• fannybk

Jag använder p-ring som jag är jättdnöjd med. Hormonet släpps ut lite hela tiden så man får inga toppar och dalar som med p-piller. Jag har inte fått några biverkningar alls av dem.

• fannybk
    Nystjärna skrev 2014-10-08 09:51:47 följande:

kanske något man skall testa nästa gång. :) men frågan är om man får ha sån när de finns risk för blodpropp i släkten. Tänker man får ju inte ha vad som helst för hormoner och så då.Får nog fråga min bm. :)

Ja då är det nog bäst att fråga. Vet att de frågade mig om blodpropp men har inte haft det i släkten så jag vet inte. Men som sagt, jag är jättenöjd så hoppas du kan ha det också!
  • fannybk

Vi använde äl-test sist. Sambon jobbar till sjöss så kändes extra viktigt att veta om vi hade någon chans att bli gravida när han väl var hemma även om vi hade sex minst varannan dag ändå. De funkade ju toppen och sonen blev till på andra försöket (första gången jobbade han)! Så vi kommer köra på äl-tester nästa gång också. Känns som att det inte är möjligt att det kan gå så fort igen men man vet ju aldrig...

• fannybk
    Nystjärna skrev 2014-10-12 17:54:37 följande:

Det verkar som det redan har hjälpt mig lite att sluta med mina p-piller- Tog ju sista i onsdags och jag mår inte alls lika illa längre,även om jag har lite kvar men inte så kraftigt. Känner mig inte riktigt lika trött och nere så verkar gå åt rätt håll och det känns underbart :) Men åt ju bara en tablett på en ny karta innan jag slutade och har sen i fredags mensvärk,men igår och idag har den varit grym men liksom inte synts ett spår utav den, men nu ikväll börjar de komma lite spår så får la se hur det blir. Men skönt att redan må lite bättre och att min kropp verkar repa sig ganska fort :) Hoppas ni andra har en bra helg :)

Åh, vad skönt för dig!
  • fannybk

Jag har haft fullt upp på jobbet så jag har inte hunnit tänka så mycket på syskon. Den lilla tid jag har haft över har jag varit med min 1,5-åring. På måndag ska alla betyg vara satta och nästa fredag börjar mitt efterlängtade jullov! Då ska vi packa en massa kartonger för i början av januari går flyttlasset till en större lägenhet. Äntligen! Det börjar verkligen bli trångt i vår etta med kokvrå nu och vi har bestämt att det inte blir några syskonförsök för än vi bor större. Så nu när det börjar lugna ner sig på jobbet och flytten är nära börjar tankarna på en bebis sakta komma tillbaka. Vi har t ex pratat om hur vi ska möblera i den nya lägenheten utifrån att vi förhoppningsvis har två barn snart. :)

Svar på tråden Planerar syskon 2016?