Inlägg från: lawendel |Visa alla inlägg
  • lawendel

Planerar syskon 2016?

Här är en till! Har en son född sept -11 och en dotter född april -13! I maj gifter vi oss och till sommaren blir det försök till en trea :)

• lawendel

Jag bor en liten bit utanför Göteborg och fyller 30 i oktober

• lawendel

Hur lång tid har det tagit för er att bli gravida med ettan/tvåan? Vår etta blev blev till på första försöket och tvåan blev jag gravid med bara vi pratade om en till så nu har jag fått för mig att det kommer bli svårt med nästa eller att hag kommer få missfall. Att det bara inte kan gå vägen tre gånger på raken! Dumma tankar!

• lawendel
    E87 skrev 2014-08-31 20:54:44 följande:

För oss tog det sig på 3:e försöket. Antar att det räknas som snabbt men jag tyckte det var såå jobbigt när det inte tog sig direkt. Vilken besvikelse det blev även fast jag tänkte att de skulle ta minst ett halvår. Då vi inte hade tänkt oss en bebis i slutet av året så skulle vi vara lite försiktiga under två månader och då tog det sig såklart. Så här i efterhand hade jag nog en riktigt bra graviditet. illamående som gick över om jag fick äta, minimal foglossning. Gick dock över 8 dagar och de va nog dom längsta dagarna i mitt liv. Om allt går som planerat hoppas jag att tvåan kommer i början av sommaren 2016, då skulle tjejen vara 2,5Glad

Ja fy att gå över var ingen höjdare! Min son gick jag över 16 dagar med och avslutades med en hemsk förlossning där jag blev jättedålig efteråt. Men dottern var mer punktlig och kom på bf och hade en ganska lätt förlossning med henne!

Då vi gifter oss i maj och åker på resa i juni så får det bli försök efter det och tar det sig fort så blir det bebis i april någon gång skulle jag tippa. Men det kan man ju inte direkt styra över tyvärr :)
  • lawendel
    Nystjärna skrev 2014-10-05 14:55:01 följande:

Tack så mycket :) 
    Ja men precis. Jag längtar så efter att börja resan spänningen och väntan med att få testa och allting. Längtar efter en graviditet som jag verkligen kan njuta utav. 

Ja verkligen jobbigt,vi har ju målet nästa sommar eftersom vi gifter oss nästa sommar så har vi fullt upp med det först :) Sen så vill jag inte gifta mig och vara gravid. :) Vill att vår tös skall få lite mer egen tid med oss också och hinna bli lite större. Dock har jag bara ca 2 månader kvar på mina p-piller sen skall jag sluta med de pga att jag inte mår bra utav de . Men det är väl bara och hålla ut antar jag :)

Vi ska med gifta oss nästa år fast i maj! Sedan börjar verkstaden :)
  • lawendel

E87, 27 år, Gävle, dotter född nov-13, försök till syskon med start sommaren-15

Rödaskor, 25 år, barn född nov-11. Försök till syskon hösten/vinter 2015.

Nystjärna,25 år Göteborg. Dotter född juli-13.Försök till syskon sommaren 2015 :)

Lawendel84, 30 år, Göteborg. Sin född sept 2011, dotter född april 2013. Försök börjar sommar 2015

• lawendel
    Nystjärna skrev 2014-10-06 18:00:49 följande:

Åh idag längtar jag som bara den att få börja försöka med syskon,samtidigt som det känns för tidigt. Så jobbiga känslor sen vet jag att sambon absolut inte vill börja tidigare än vad vi har bestämt. Men idag är en jobbig dag. :( Mår så skit,misstänker pga p-pillerna,sen förkylning på det och supernere och så denna längtan. Ingen bra dag alls :( Vet inte vad jag vill med detta inlägg bara skriva av mig lite och få uppmuntran till att orka vänta lite till.

Men sluta med pillrena nu då och skydda er på annat sätt fram tills det är dags? Jag funkar inte med extra hormoner alls så jag har inte haft några såna på många år!
  • lawendel
    Nystjärna skrev 2014-10-09 20:27:21 följande:

Jag undrar om det är någon av er här inne som vet om man bara kan sluta äta sina minipiller när som? Eftersom jag mår så dåligt av mina tycker sambon jag skall sluta med de redan idag,haft diskussion ikväll om hur vi skall göra. Men det jag undrar är om man bara kan sluta så på en gång? Jag har ju nyligen börjat på ny karta så. Vet ju att med kombinerade p-piller så skall man ju helst äta månaden ut så man har koll på mensen,men ingen aning om vad som säger om minipiller.
    Så vet någon av er vore jag glad :)

Ja det tror jag du kan. Kan hända att du får mens/blödning men inget farligt med det och mensen kommer ju vara stabil när ni börjar försöken. Jag hade inte stoppat i mig piller som får mig att må så dåligt. Därför jag inte har nåt hormellt skydd alls, funkar inte
  • lawendel

Å har inom loppet av några dagar fått reda på att två kompisar är gravida med 1:a resp 2:a barnet! Är sugen på en trea nu!

Svar på tråden Planerar syskon 2016?