Inlägg från: Knasmamman91 |Visa alla inlägg
  • Knasmamman91

Planerar syskon 2016?

Här är ytterligare en har en dotter som föddes i maj så kommer vilja ha två år mellan barnen. Dock ska jag ta test om några dagar för jag vet inte om jag är skengravid av att jag nyss börjat med mini pe igen eller om det har lyckats pricka in ett syskon redan! Spännande spännande

• Knasmamman91

Jag hade en väldigt tuff graviditet med första vilket gjorde att jag gick från att vilja ha ett år mellan dom till iaf två år mellan dom. Jag hade väl alla åkommor man kunde ha och håller verkligen tummarna för att det blir bättre denna gång då jag har en liten att ta hand om och ett jobb att gå till. :-P

Jag bor i Kalmar län och är 23 år :) Kommer gå tillbaka och jobba heltid efter årsskiftet, tar ut dubbeldagar i december så sambon är hemma från december till september nästa år. Är så skönt att hon inte behöver gå på dagis direkt vid ett år utan vi kan lösa det så hon får vara hemma lite längre iaf och förhoppningsvis kan gå när hon börjar. :)

• Knasmamman91
    Miraaa skrev 2014-09-01 21:03:56 följande:

Kul att dela lite erfarenheter:). Jag är 27 år och pluggar, ett år kvar. Planen är att försöka naturligt från mars men blir nog Ivf i sep då jag inte har nån äl och tror inte det kommer igång heller tyvärr. Önskar verkligen att jag kunde bli gravid på naturlig väg , hatar alla sprutor, äggplock och känna mig hög på hormoner:( . Dyrt blir det också tyvärr :/

Nån annan som gjort ivf?

Vi bor i Stockholm

När du säger att det blir dyrt, betyder det att man får betala allt själv? Har själv aldrig gjort det nämligen så blev lite nyfiken på hur sånt funkar.
  • Knasmamman91
    Miraaa skrev 2014-09-02 21:16:09 följande:

Nej dyrt blir det först då du vill ha syskon. Syskon betalas aldrig, annars gäller 3 gratis försök .

Aha men va dumt! Då tycker jag ju det borde vara gratis tre försök per barn.
  • Knasmamman91

E87, 27 år, Gävle, dotter född nov-13, försök till syskon med start sommaren-15

Rödaskor, 25 år, barn född nov-11. Försök till syskon hösten/vinter 2015.

Nystjärna,25 år Göteborg. Dotter född juli-13.Försök till syskon sommaren 2015 :)

Lawendel84, 30 år, Göteborg. Son född sept 2011, dotter född april 2013. Försök börjar sommar 2015

Fannybk, 27 år, Stockholm. Son född juli -13. Försök till syskon börjar vår/sommar 2015.

Tjoppan, 29 år, Västerbotten. Dotter född 2008, son född 2010, son född 2012. Försök till syskon börjar våren 2015

Knasmamman91, 23 år, Småland. Dotter född 2014, försök till syskon början av 2015.

• Knasmamman91
    Rödaskor skrev 2014-10-06 21:49:42 följande:

Jag slutade med p-piller och började med p-dator i våras. Bäst beslutet jag tagit, kroppen är balans och framförallt så är humöret i balans!

Vad är pdator för något? ????
  • Knasmamman91
    Rödaskor skrev 2014-10-07 07:16:46 följande:

Man mäter tempen varje morgon som sedan visar när man har ägglossning. Tempen går upp 0,3-0,5 när ägglossning inträffat och på så sätt kan den räkna ut. Det finns p- dator man kan köpa eller temp med som visar två decimaler så skriver man in resultatet i en app som räknar ut ägglossning åt en.

Aha, häftigt! Det har jag missat helt att det finns
Svar på tråden Planerar syskon 2016?