Inlägg från: Nystjärna |Visa alla inlägg
  • Nystjärna

    Planerar syskon 2016?

    hejsan. :) Får man lov att hoppa in här? :) Har letat efter en sån här tråd i flera dagar nu :) Äntligen hittade jag den. :) Vi har också en dotter som är född sommaren 2013 och har också alltid tänkt 3-4 år i mellan. Och vi har tänkt att vi skall börja försöka med syskon till henne nästa vår/sommar. Hade varit så kul att få prata med andra medans man väntar. :) Längtar så jag blir tokig visa dagar ju!! :p

  • Nystjärna

    Jag tänkte att jag kanske skall presentera mig lite här,om det var okej att jag hoppa in här :) 


    Är 25 år  bor utanför Göteborg. Har en dotter på 15 månader tillsammans med min sambo. Och vi har planerat att börja med försökt till syskon till sommaren :) Först var tanken att  vi ville ha 3-4 år mellan våra barn men jag blir bara mer och mer sugen för varje dag. Sen att jag mår skit av mina p-piller gör inte suget mindre :p Jag vet inte riktigt mer vad jag skall säga,men undrar ni något så är det bara och fråga så skall jag försöka svara så bra jag kan. Vore verkligen kul att få vara med i denna tråden :) Ha en fin dag alla :)

  • Nystjärna
    tjoppan skrev 2014-10-05 13:49:18 följande:
    Välkommen hit! 
    Klart du får hoppa in här! 
    Är ju bara roligt med fler aktiva i tråden :)
    Ja, de där suget är oerhört jobbigt ibland. Speciellt när man "bestämt" sig för att vänta :)

    Tack så mycket :) 
    Ja men precis. Jag längtar så efter att börja resan spänningen och väntan med att få testa och allting. Längtar efter en graviditet som jag verkligen kan njuta utav. 


    Ja verkligen jobbigt,vi har ju målet nästa sommar eftersom vi gifter oss nästa sommar så har vi fullt upp med det först :) Sen så vill jag inte gifta mig och vara gravid. :) Vill att vår tös skall få lite mer egen tid med oss också och hinna bli lite större. Dock har jag bara ca 2 månader kvar på mina p-piller sen skall jag sluta med de pga att jag inte mår bra utav de . Men det är väl bara och hålla ut antar jag :)

  • Nystjärna
    lawendel skrev 2014-10-05 15:56:19 följande:
    Vi ska med gifta oss nästa år fast i maj! Sedan börjar verkstaden :)
    Åh Grattis :) Jag skulle vilja börja nån månad innan men vet inte om jag får med sambon på det,han var svår nog till att börja med att få till sommaren så :p Men gäller samma här bröllop och sen börjar vi i verkstaden igen :)
  • Nystjärna
    E87 skrev 2014-10-05 17:59:09 följande:

    Åh va kul att vi är så många som ska gifta oss nästa sommar. Vi gifter oss i början av juni, efter det börjar vi försöka ????


    Åh vad roligt grattis till giftermålet :) Av ren nyfikenhet så vilket datum gifter ni er i juni? Vore nämligen lustigt om det var samma datum som vi. Vi skall gifta oss den 6 juni :)
  • Nystjärna
    E87 skrev 2014-10-05 19:09:16 följande:
    Vi gifter oss också den 6/6. Gud så kul
    Haha lustigt. ????vi valde den dagen då det även är våran årsdag ???? då kommer vi lika väldigt lika i syskon försök ju. Hihi ????
  • Nystjärna

    Åh idag längtar jag som bara den att få börja försöka med syskon,samtidigt som det känns för tidigt. Så jobbiga känslor sen vet jag att sambon absolut inte vill börja tidigare än vad vi har bestämt. Men idag är en jobbig dag. :( Mår så skit,misstänker pga p-pillerna,sen förkylning på det och supernere och så denna längtan. Ingen bra dag alls :( Vet inte vad jag vill med detta inlägg bara skriva av mig lite och få uppmuntran till att orka vänta lite till.

  • Nystjärna
    lawendel skrev 2014-10-06 20:03:35 följande:
    Men sluta med pillrena nu då och skydda er på annat sätt fram tills det är dags? Jag funkar inte med extra hormoner alls så jag har inte haft några såna på många år!
    Skall äta de 2 kartor jag har kvar hemma. Sen skall jag sluta så har vi sagt att vi skall ha kondom. Aldrig haft såhär stor påverkan eller så kraftiga,många och jobbiga biverkningar av p-piller eller av hormonspiralen. Så dessa gör stor påverkan. Men ville samtidigt se om de gick över. Inte ätit så länge men verkar inte alls gå över :(
  • Nystjärna
    fannybk skrev 2014-10-07 16:10:53 följande:

    Jag använder p-ring som jag är jättdnöjd med. Hormonet släpps ut lite hela tiden så man får inga toppar och dalar som med p-piller. Jag har inte fått några biverkningar alls av dem.


    kanske något man skall testa nästa gång. :) men frågan är om man får ha sån när de finns risk för blodpropp i släkten. Tänker man får ju inte ha vad som helst för hormoner och så då.Får nog fråga min bm. :)
  • Nystjärna

    Idag gick min syster ut med att hon skall ha barn i slutet av februari. Och kan inte rå för det,men jag blir faktiskt lite ledsen. Tills för att jag blir sååå sugen själv på en till. Men även för att jag nog aldrig kommer få träffa denna lilla bebis,känns så trist. Det som känns allra allra sämst är att jag inte kan känna mig glad för hennes skull fullt ut. Men jag hoppas att allt ändå går bra för henne så sätt. 

    Men åh vad jag själv vill börja försöka nu!! Idag börjar jag på en ny karta med p-piller, den näst sista som jag skall äta men sen är det ju ca 6 långa månader innan jag får börja försöka igen. Blä!! :p :p

  • Nystjärna
    fannybk skrev 2014-10-08 15:05:56 följande:
    Ja då är det nog bäst att fråga. Vet att de frågade mig om blodpropp men har inte haft det i släkten så jag vet inte. Men som sagt, jag är jättenöjd så hoppas du kan ha det också!
    Jo jag tror det, vet ju väldigt väl att de begränsar vad man får använda och inte. Min mamma fick en propp i vintras och under den där gränsen de har. Så vågade inte min bm ge mig nåt annat p-piller än de jag fick. Men men. Tack hoppas jag med. :) Idag har jag mesnvärk utan mens än så länge, känns inte riktigt schyst faktiskt. :p Då kan jag väl få slippa mensvärken med isåfall :p hehe
  • Nystjärna

    Jag undrar om det är någon av er här inne som vet om man bara kan sluta äta sina minipiller när som? Eftersom jag mår så dåligt av mina tycker sambon jag skall sluta med de redan idag,haft diskussion ikväll om hur vi skall göra. Men det jag undrar är om man bara kan sluta så på en gång? Jag har ju nyligen börjat på ny karta så. Vet ju att med kombinerade p-piller så skall man ju helst äta månaden ut så man har koll på mensen,men ingen aning om vad som säger om minipiller.
    Så vet någon av er vore jag glad :)

  • Nystjärna
    lawendel skrev 2014-10-09 20:36:04 följande:
    Ja det tror jag du kan. Kan hända att du får mens/blödning men inget farligt med det och mensen kommer ju vara stabil när ni börjar försöken. Jag hade inte stoppat i mig piller som får mig att må så dåligt. Därför jag inte har nåt hormellt skydd alls, funkar inte
    Okej tack :) Ne misstänkte att jag ev skulle ha eller kommer få mens nu idag då jag har väldigt mensvärk. Ne precis, de min sambo säger det med. Att jag skall inte behöva mår såhär,inte bra eller roligt för någon av oss här hemma. Blir nog inga mer nu då,jag mensen bör ju rättat till sig till de är dags :) Så får vi lösa skydd på annat sätt till dess. Bara rädd att jag skall bli ännu mer sugen på syskon nu.
  • Nystjärna

    Tack för era svar ????jag skulle kunna tjuvstarta lite kanske. Men sambon vill det inte. Han är bestämd att efter bröllopet. ????

    Men tog ingen tablett igår. De jobbiga är att nu börjar man fundera över tänk om de inte ät därför jag mår dålig. Haha alltid något ????men som min sambo sa jag måste ju sluta för och se om de blir nån skillnad. Annars så kan jag ju äta de sen igen. Men jag förstår inte annars vad det är som skulle få mig att må såhär. Och när jag läst och hört så har andra som haft cerazett eller liknande mått lika dåligt,iallafall väldigt många av de. Så får väl hoppas detta hjälper nu. ????

  • Nystjärna

    Det verkar som det redan har hjälpt mig lite att sluta med mina p-piller- Tog ju sista i onsdags och jag mår inte alls lika illa längre,även om jag har lite kvar men inte så kraftigt. Känner mig inte riktigt lika trött och nere så verkar gå åt rätt håll och det känns underbart :) Men åt ju bara en tablett på en ny karta innan jag slutade och har sen i fredags mensvärk,men igår och idag har den varit grym men liksom inte synts ett spår utav den, men nu ikväll börjar de komma lite spår så får la se hur det blir. Men skönt att redan må lite bättre och att min kropp verkar repa sig ganska fort :) Hoppas ni andra har en bra helg :)

  • Nystjärna
    fannybk skrev 2014-10-12 18:03:21 följande:
    Åh, vad skönt för dig!
    Tack :) Ja det är så skönt,nu skall bara allt bli helt bra och få bort nedstämdheten och tröttheten helt. Samt få tillbaka sexlusten men det kommer allt får ju ta sin lilla tid,har ju ändå fått stora förändringar på kort tid :) Men allt löser sig. :) Hoppas mensen kommer i balans med, men jag har ju tid på mig för att får i ordningen den så :)
  • Nystjärna

    Hejsan :)


    Här har det varit väldigt fullt upp de senaste då dottern åkt på flera förkylningar med feber och en tand mitt i det hela med. Så det har varit fullt upp med det och vi har varit iväg på mycket saker varje helg känns det som, så tiden har gått. Nu de senaste har det väl varit lite julstress och så där, men börjar väl smått få ordning på det med :) Sen skall vi försöka hinna tänka och planera ett bröllop med som de inte är så långt kvar till men de är lättare sagt än gjort och hinna få tid till det. SÅ det blir väl mer ordentlig planering efter jul, men känns så stressigt. Men som sambon säger allt orndar sig och löser sig,så¨då gör det väl de :p


    Sen är det mycket tankar kring jobbstarten för mig,efter att varit mammaledig nu väldigt länge så blir det dags att börja jobba i januari igen och de är väldigt mycket tankar och känslor kring det och så och små ångest. Men de är ju så livet är,jobba måste man ju idag.

    Men de senaste dagarna har jag varit så sugen på att börja försöka,börja resan liksom med försök,sen testa och allt som hör till. Så längtar massor. Men ibland går tankarna och frågor som om är vår dotter redo för att bli storasyster har hon fått sin tid själv med oss,är jag och sambon redo för ett barn till och så. Så visst funderar man mycket. Har funderat mycket på namn och undra om vi får en pojk eller en tös till och så. Största rädsla i tankarna nu är att det skall ta väldigt lång tid att få till ett syskon. Försöker och släppa den tanken för är egentligen ingen stress men något som gnager mig i bakhuvudet. Ja lite vad jag tänker på och så de sista.

    Jag hoppas verkligen allt är bra med er andra :)

    kram

Svar på tråden Planerar syskon 2016?