Virus eller nässelutslag
Nässelutslag fr.o.m. Hell!
Fick de i samband med kåvepenin .
Förra veckan så var hela kroppen mega röd och hade klåda från topp till tå, samt utslag. Då åt jag betapred i 5dar och tavegyl 3ggr
Nu andra veckan så fortsätter de komma upp röda utslag men som försvinner efter 15min och kliar inte. Ett fåtal gånger kommer de upp kliande snabba utslag speciellt på handleder och hals men kommer oftast i samband när kroppen blir stressad.
Också kommer de upp röda utslag som stannar kvar och ser ut som finnar. Dom kliar inte, men gör de på natten när värmen når prickarna.
Rödheten på kroppen har gått tillbaks väldigt mycket. Men fortfarande lite kvar, speciellt på lår och armar. Samt att det bränner och sticker i huden så sjukt mycket. Tar tavegyl 2ggr om dan eller 3 aserius Och smörjer in huden ( som är anpassad för känslig hud). Plus kört eksem kräm på, hjälpte mycket mot klådan men ger mer brännande känsla i huden . Men trots mediciner så fortsätter de dyka upp utslag, i öron,mun och hårbotten,ansiktet och ja överallt .
Undviker att stänga in huden och sover naken för att huden ska få luftas. Samt att duscha kallt "usch"
Vad kan man mer göra? ch varför sitter de i så länge?:( börjar tröttna på detta.
Konstigt nog har alla jag umgåtts med fått samma röda utslag och klåda på kroppen. Har smittat 4 personer nu så frågan är om de är ett virus?