• ITpappan

Har du söndagsångest?

Pga jobb? Studier? Bara allmän söndagsångest?

Svara Nej om du inte har det. Ja om du har lite, medel eller mycket.

• Svar på tråden Har du söndagsångest?
  • Majsan70

Nej. Jobbar 10 nätter per månad och varierade dagar. Toppen att gå till jobbet.

• Aniiee

Nej, jag har torsdagsångest istället.

When you laugh, laugh like hell. And when you get angry, get good and angry. Try to be alive. You will be dead soon enough
  • Drottningen70

Nja, men skulle snarare kalla det söndagsilska.

• cirkusmusen

Nej, jag brukar ha fredag eller lördagsångest istället. Jobbar på helgerna och går i skola på vardagarna :)

• Felidae
    ITpappan skrev 2014-08-31 20:15:12 följande:

Pga jobb? Studier? Bara allmän söndagsångest?

Svara Nej om du inte har det. Ja om du har lite, medel eller mycket.

Själv då?
  • LängtansBlåaBlomma

Ja ibland. Just nu har jag det. Är stressigt på jobbet och då känns det jobbigt att tänka på hur jag måste sätta alarmet och gå upp tidigt på morgonen, och ta itu med alla krav, till skillnad mot helgen och dess lugn.

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • Pandamamma79

Har jag nog haft hela mitt vuxna liv. Det är så trist. Känns som att imorgon dras jag från mitt hems trygga famn...ut i stressen!!

• Jill 79

Ja och har haft så länge jag har haft jobb. Spelar ingen roll vilket jobb jag än haft, om jag älskat mitt jobb eller tom om jag jobbat på söndagen så kommer den där äckliga ångesten krypandes på kvällskvisten. Den enda gången jag gillat söndagar överhuvudtaget är när tvserien shameless visas klockan åtta. Däremot älskar jag måndagskvällen när man kommer hem från jobbet och upptäcker att det inte var så illa, att man faktiskt överlevde:)

• LängtansBlåaBlomma
    Pandamamma79 skrev 2014-08-31 23:28:23 följande:

Har jag nog haft hela mitt vuxna liv. Det är så trist. Känns som att imorgon dras jag från mitt hems trygga famn...ut i stressen!!

Kände söndagsångest redan i skolan, gjorde inte du det också? Börja en ny vecka full av krav.
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • SisterNoMercy

Vilken härlig fråga. Jag har i hela mitt liv haft söndagsångest, jag har söndagsångest även om jag är ledig på måndagen, eller om jag är ledig flera veckor fram över och verkligen inte har något att oroa mig för...
    Men ändå har jag den där dumma söndagsångesten Rynkar på näsan

• Kereza

Nu är söndag min fredag (skiftjobb) så nej. 

På tisdag kväll vill jag däremot bara lägga mig i ett hörn och gråta, för då vet jag att helvetet börjar igen dagen efter - och igen, och igen, och igen, varje jävla dag, vecka efter vecka, månad ut och månad in, år efter år, och jag hittar ingen väg ut.

Så, förutom att min söndag heter tisdag, så, ja - REJÄL ångest.

Svar på tråden Har du söndagsångest?