Anonym (Ett par i desperat behov av tips!) skrev 2014-09-01 11:14:22 följande:
Ja han har lite förtrång förhud, och har alltid haft de, men nu verkar de som att ja, nu är ollonet så stort att de liksom krävs lite hjälp på traven för att få över förhuden. :) han har aldrig haft problem med sprickor innan.. :(
Känner igen det där. Innan jag valde att omskära mig så hade jag en viss förträngning som gjorde att jag "för hand" fick dra tillbaka förhuden bakom ollonet. Det kändes även stramt och det hände att huden på förhuden såg ut som om den var torr i ett band runtom toppen när den töjdes ut. Om jag hade sex ofta under en period så kunde det även bli självsprickor vilket var smärtsamma och irriterade. Fortsatte man med sex, eller inte lät det läka så sprack de lätt upp igen och så fick man börja om från början.
För mig löste det sig med att smörja in förhuden ofta med en fet salva. Vid sex så använde vi kokosfett (eller olja) som insmörjning och glidmedel. Sen fick man ta det lite lugnt också vid sex och vara noga med att hela tiden hålla förhuden insmord och fuktig. Inte dra förhuden för hårt tillbaka (töja den) innan det hade läkt klart. Men den stora skillnaden för mig var när jag tog bort den yttre biten av förhuden.