• CarinaL26

SD:are, vad är eran syn på SvP?

Tacksam om ni som håller på SD kan greve syn på det nazistiska Svenskarnas Parti.

• Svar på tråden SD:are, vad är eran syn på SvP?
  • Anonym (M)
    CarinaL26 skrev 2014-09-01 11:10:45 följande:

Tacksam om ni som håller på SD kan greve syn på det nazistiska Svenskarnas Parti.

Intressant!
  • Anonym

Är iofs ingen SD-röstare men kommer med största sannolikhet rösta på dom den 14/9.
    Behövde inte engagera mig speciellt mycket innan jag hittade saker jag inte sympatiserade med i SVP.

1, Sverige skall även i framtiden vara svenskt: Endast människor som tillhör det västerländska genetiska och kulturella arvet, där de etniska svenskarna ingår, skall kunna vara svenska medborgare.

2, Sverige skall styras av svenskarna: Icke-svenskar skall ej tillåtas ha maktpositioner inom det svenska samhället.

3, Sverige skall styras för svenskarna: Alla politiska beslut skall utgå från vad som är bäst för de etniska svenskarnas intressen.

• hezekiel
    Anonym skrev 2014-09-01 12:32:06 följande:

Är iofs ingen SD-röstare men kommer med största sannolikhet rösta på dom den 14/9.
    Behövde inte engagera mig speciellt mycket innan jag hittade saker jag inte sympatiserade med i SVP.

1, Sverige skall även i framtiden vara svenskt: Endast människor som tillhör det västerländska genetiska och kulturella arvet, där de etniska svenskarna ingår, skall kunna vara svenska medborgare.

2, Sverige skall styras av svenskarna: Icke-svenskar skall ej tillåtas ha maktpositioner inom det svenska samhället.

3, Sverige skall styras för svenskarna: Alla politiska beslut skall utgå från vad som är bäst för de etniska svenskarnas intressen.

Blev visst anonym
    (punkt 1-3 är saxat från SVP punktprogram)
  • Anonym (W)

Oj, inga SD anhängare som vågar skriva? Hur tolkar man det?

• Anonym (rädda att tappa röster)
    Anonym (W) skrev 2014-09-01 15:46:50 följande:

Oj, inga SD anhängare som vågar skriva? Hur tolkar man det?

Som det bör tolkas. De är rädda att tappa kärn(stöd)väljare. Jimmie Å har heller aldrig tagit helt avstånd från detta parti eller fördömmit de åsiker och handlingar de för fram.. Det säger en hel del.
  • Anonym (W)
    Anonym (rädda att tappa röster) skrev 2014-09-01 16:08:56 följande:

Som det bör tolkas. De är rädda att tappa kärn(stöd)väljare. Jimmie Å har heller aldrig tagit helt avstånd från detta parti eller fördömmit de åsiker och handlingar de för fram.. Det säger en hel del.

Samtidigt som påstår de sig inte vara rasister tar de inte avstånd från SvP alltså. Det säger ju allt.
  • Anonym (***)
    .
  • Anonym
    CarinaL26 skrev 2014-09-01 11:10:45 följande:

De 2 partierna har inget gemensamt alls.

Precis som att kommunistrevolutionärer och socialdemokraterna inte har något gemensamt.

Man kan undra varför frågan över huvud taget ställs?
  • Anonym

Det är inte sant. SD tar ofta avstånd från nazism precis som andra totalitära ideologier som i sin värsta form utplånar andra människor. Det är nazism, kommunism och tyvärr också Islamism.
  • Anonym (p)
    Anonym skrev 2014-09-01 16:19:49 följande:
    De 2 partierna har inget gemensamt alls.

Precis som att kommunistrevolutionärer och socialdemokraterna inte har något gemensamt.

Man kan undra varför frågan över huvud taget ställs?
    klart dom har, sd är precis som svp, under ytan, dom är bara mer polerade.
    Men åsikterna är dom samma i grunden.
    Inbilla dig inget annat, var inte så naiv.
Svar på tråden SD:are, vad är eran syn på SvP?