Inlägg från: Utlandssvensk |Visa alla inlägg
  • Utlandssvensk

Tips pâ syskonvagn?!!

Hej,

Väntar ett barn som kommer vara 18 månader yngre än storebror och funderar nu pâ syskonvagnar och skulle jättegärna ta emot lite tips!

De flesta man ser är ju för tvillingar, kan någon rekommendera vagn/ar för barn i tvâ olika åldrar som är relativt smidiga? I början behöver man ju en kombinerad ligg- och sittvagn och längre fram en dubbel sittvagn. Ni som haft detta, finns det vagnar som har bâda alternativen i ett eller har ni fâtt köpa en ny dubbelvagn när den minsta lärde sig sitta?

Tusen tack för hjälpen!

• Svar på tråden Tips pâ syskonvagn?!!
  • Utlandssvensk

Tack för tipsen! Jag har kollat lite och bâda verkar bra, men jag undrar om inte ett av barnen hamnar för långt ner mot gatan och andas mer avgaser än nödvändigt med Phil & Teds? Det ser sâ lâgt ut.

• Utlandssvensk
    Hallonbåt02 skrev 2014-09-15 10:40:35 följande:

Avgaser andas de in oavsett men ungefär 40cm ner tror jag knappast spelar så stor roll om det finns mycket avgaser var man än befinner sig.
    Hoppas att du hittar en vagn som kan passa er iallafall.

Jo det skiljer nog inte sâ mycket, och sedan i Sverige är det nog inte sâ luftförorenat i allmänhet att man behöver tänka pâ det. Jag bor i en långt mer avgasig storstad (än de största i Sverige) sâ det är därför jag funderar pâ det. 
  • Utlandssvensk
    Ann Cistrus skrev 2014-09-01 13:00:15 följande:

Babyjogger City Select! 

Vi har 22 månader mellan våra och den vagnen har nog varit vårt bästa "barngrejsköp" någonsin! 

Fâr jag ställa en liten fråga angående Babyjogger City Select? Kan liggdelen vara högst upp och bakâtvänd samtidigt som det större barnet sitter framâtvänd i sittdelen? Jag ser inte den kombinationen pâ bilderna och jag måste nog köpa vagnen via Internet, finns ingen butik som jag kan fråga i... Glad
  • Utlandssvensk
    Ann Cistrus skrev 2014-11-07 12:52:15 följande:
    Jag tror inte det, det är med nöd och näppe det går att ha sittdelerna så (den översta bakåtvänd och den understa framåtvänd) och liggkorgen sticker ju ut ännu mer än sittdelen. 

Vi körde sittdelen överst framåtvänt och liggkorgen där nere bakåtvänt när stora barnet "tvunget" skulle sitta framåtvänt. Han hade dock sällan några invändningar mot att sitta bakåtvänt bakom liggkorgen. 
    Tack!  Ska fundera mera, arrgg vad svârt Glad
Svar på tråden Tips pâ syskonvagn?!!