Systemutvecklare - vad tjänar ni?
Ni som är systemutvecklare med högskoleutbildning, vad tjänar ni i månaden och hur länge har ni jobbat i branschen?
Ni som är systemutvecklare med högskoleutbildning, vad tjänar ni i månaden och hur länge har ni jobbat i branschen?
Vad tjänar du själv?
En Systemutvecklare tjänar 30 000:- och uppåt normalt. En erfaren systemutvecklare kan ligga på 40 000-50 000:-. Tänk på att lönen kan skilja beroende på om du har Ö-tidersättning och hur ditt pensionsavtal ser ut.
Jag är Civilingenjör (Chalmers). Jobbar som Systemutvecklare (nåja...) och har 8 års erfarenhet sedan examen.
Tycker jag har en okej lön: 42 000:- / mån.
Jag kännar 46 400 kr, plus gymkort och pension. Jag får ingen övertidsersättning men har 6 veckors semester.
Civilingenjör från KTH. 11 års erfarenhet.
40 500:-/mån, ingen högskoleutbildning. 10 års arbetslivserfarenhet som systemutvecklare.
Vi kanske ska skriva var vi jobbar också. Lönerna är högre i Stockholm.
Jag jobbar på en mindre tätort.
Högskoleingenjör, cirka 1 års erfarenhet, 26.000 kronor. Jobbar i en mindre stad.
Min man jobbar som det och tjänar 50 000kr.
Har strax under 49000, bor i Stockholm. Ca 7 års erfarenhet, beror lite på hur man räknar. Har några kurser på högskola men inga kurser i systemutveckling.
Stockholm...
Jag tycker denna sidan är väldig bra om man vill se om man ligger rätt i lön:
www.lonestatistik.se/loner.asp/yrke/Systemutvecklare-1000
Min son tjänar 72.000 i månaden + bonus på ca 300.000 per år.
Han utgår från en ort med 3000 invånare men har norra europa som sitt arbetsområde.
10 års erfarenhet i branchen