Systemutvecklare - vad tjänar ni?
Ni som är systemutvecklare med högskoleutbildning, vad tjänar ni i månaden och hur länge har ni jobbat i branschen?
Ni som är systemutvecklare med högskoleutbildning, vad tjänar ni i månaden och hur länge har ni jobbat i branschen?
Min son tjänar 72.000 i månaden + bonus på ca 300.000 per år.
Han utgår från en ort med 3000 invånare men har norra europa som sitt arbetsområde.
10 års erfarenhet i branchen
Min son tjänar 72.000 i månaden + bonus på ca 300.000 per år.
Han utgår från en ort med 3000 invånare men har norra europa som sitt arbetsområde.
10 års erfarenhet i branchen
Man kanske ska bli systemutvecklare. Så svårt verkar det ju inte vara. Sitta vid en dator och knappa på några tangenter gör man ju ändå på fritiden.
Man kanske ska bli systemutvecklare. Så svårt verkar det ju inte vara. Sitta vid en dator och knappa på några tangenter gör man ju ändå på fritiden.
Nä, jag fick ju bara 40500:- för det.. ;)..
Skämt och sido så krävs det mer än så ja. Men ibland kan det vara rätt frusterande på mitt jobb när man stöter på problem med något och google ger 0... Då får man börja reverse engineera något eller liknande för att komma framåt.. Då hade det varit enklare om man hittat någon kod som man kunde kopiera... ;)
De som gör så tjänar inga 50 000kr
De som röjer upp efter Ctrl-c och Ctrl-v tjänar det och bättre. Det är även bra om man kan hålla föreläsningar på div. Konferenser och leda projektet parallellt med utvecklandet.
Vad bör man utveckla sig inom för att komma upp i lön?
Vad är skälet/n till att man betalar systemutvecklare så mycket?
- Lång utbildning som är svår att komma in på?
- Arbetsuppgifter kopplade till ansvar (t.ex. skadestånd etc.)?
- Få som har intresse av yrket?
- Något annat?
- Något annat?
Min sambo jobbar som systemutvecklare och har 39 000 i lön, utbildad civ ing. Det tror jag är rätt normalt om man inte jobbari storstadsområdena utan i en mindre ort.
- Något annat?
Tänkte börja plugga till höst och funderar på systemutvecklare eller systemarkitekt (högskoleutb. på 3 år). Läst lite överallt och verkar som om att arbetsuppgifterna och lönerna ser väldigt olika ut. Vet någon där ute vad en utbildad systemvetare eller systemarkitekt kan få göra på jobbet och hur mycket man kan få ut i slutet på månaden(GBG-trakterna)?
Tänkte börja plugga till höst och funderar på systemutvecklare eller systemarkitekt (högskoleutb. på 3 år). Läst lite överallt och verkar som om att arbetsuppgifterna och lönerna ser väldigt olika ut. Vet någon där ute vad en utbildad systemvetare eller systemarkitekt kan få göra på jobbet och hur mycket man kan få ut i slutet på månaden(GBG-trakterna)?