3 veckor efter förlossningen och jag mår fortfarande uruselt. Känner mig deprimerad och ångrar att jag skaffade barn.Någon annan som känt såhär?
Jag fick en jättefin liten flicka efter en traumatisk förlossning på över 48 timmar som slutade i urakut kejsarsnitt. Dagen efter operationen kände jag mig fortfarande som mig själv och hade starka känslor för den nyfödde. Några dagar därefter startade "depressionen". Jag är ständigt nere, ser ingen glädje i saker och ting som jag tidigare såg glädje i. Jag hade min man hemma de första två veckorna och han var en fantastisk avlastning. Nu började han arbeta igen igår och jag har bara mått sämre och sämre. Det värsta är att gå upp om nätterna när jag är så fruktansvärt nere. Jag saknar min man enormt när han är på jobbet och önskar han kunde vara hemma med mig. Särskilt när jag mår såhär. Hade sån lust att bara be honom strunta i jobbet i söndags kväll. Har gråtit så mycket. Har någon annan känt såhär? Jag saknar tiden innan vi skaffade barn och önskar att jag njutit mer av den tiden.
Vad kommer hända nu? Kommer jag att må bättre? Kommer det bli bättre? Känner någon igen sig?!
Känner mig hemsk som inte utvecklat mer känslor för barnet. Jag bryr mig verkligen, och gör allt för att ta hand om henne på bästa möjliga vis, men har inga glädjekänslor. Vill bara att min man ska komma hem.
Skulle verkligen behöva råd och stöd.....