Inlägg från: Anonym (Af) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Af)

Helt omöjligt att få jobb!!

Skicka intresseanmälan till firmor i ditt närområde, erbjud dig att hoppa in som vikarie tills du är klar med utbildningen. Lyft fram det som är relevant från dina tidigare erfarenheter inom butik och restaurang. Se till att anpassa din ansökan till det jobb du söker! Lycka till!!

• Anonym (Af)
    Anonym (omöjligt) skrev 2014-09-03 14:05:49 följande:

Hmm ja jag försöker verkligen lyfta fram det som är relevant i mitt personliga brev, försöker alltid anpassa mitt personliga brev till det jobb jag söker, skriver om det litegrann och så. Är du bra på att skriva personliga brev, du kanske vill granska mitt brev och se vad som behövs ändras på?

Mitt råd är att hålla sig till tre delar i det personliga brevet.1) beskriv varför du söker tjänsten/skickar intresseanmälan. Skriv inte att du söker ett jobb för pengar eller personlig utveckling. Beskriv varför du är intresserad av tjänsten och företaget. 2) beskriv dina erfarenheter och personliga egenskaper som passar det jobb du söker. Ge exempel på erfarenheter och dina personliga egenskaper. Är det en annons så använd gärna samma begrepp som i annonsen. 3) beskriv varför du ska anställas, vad du kan bidra med. Varför välja dig istället för en annan sökande.

För att förbereda sig inför att skriva ansökan eller en intervju, kan du be en lärare, vän, kollega/kursare att skriva ner fem positiva och fem "negativa" egenskaper hos dig!
Svar på tråden Helt omöjligt att få jobb!!