• Themis

Helt omöjligt att få jobb!!

Anonym (omöjligt) skrev 2014-09-02 21:33:50 följande:
    När de skriver krav: Har arbetat med liknande i minst 3 år så kan jag bara inte söka, det går inte. Känns som om jag är dum i huvudet som söker och att jag inte kan läsa, vilket jag kan :P
    Men det är ju inte alltid som de som har lång erfarenhet tycker att jobbet är så sexigt, det finns företag som ligger helt off, eller är ganska små, eller nåt?
    Då har även nyutexade en chans skulle jag säga, bara arbetsgivaren har möjlighet att lära upp någon. 

50 sökande på ett jobb är inte mycket, jag har sökt jobb med 500 sökande i början av mitt arbetsliv. Visst man kanske kommer till intervju och t.o.m. andra intervju, men det finns åtminstone 30 personer i den högen då som skulle göra jobbet jättebra så det finns inget att vara besviken över att man inte fick det, det är bara att skaffa sig nya lotter i jobblotteriet tills det funkar!
    If it is important to you, you will find a way. If not, you'll find an excuse. /unknown
  • Themis
    Anonym (omöjligt) skrev 2014-09-03 14:04:08 följande:
    Kan man bara gå med där och jobba som kassör/ekonomiansvarig? De vill väl också ha folk med erfarenhet?
    Jag är naturvetare men blev kassör i en större studentförening och lärde mig ett bokföringssystem på det.
    If it is important to you, you will find a way. If not, you'll find an excuse. /unknown
Svar på tråden Helt omöjligt att få jobb!!