Inlägg från: Anonym (fidl) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fidl)

Helt omöjligt att få jobb!!

Kejkej91 skrev 2014-09-03 17:35:50 följande:

Jag har ingen utbildning mer än gymnasiet men har å andra sidan inte varit arbetslös en enda dag sen studenten heller, får jobb så fort jag söker. Är inte kräsen, började i restaurang, butik och på kundtjänst, på kundtjänsten "avancerade" jag på 5 månader och satt sedan med ekonomin för hela företaget med en hotell och restaurang utb.

Det kanske inte lockar att söka ett jobb man inte "kvalificerar för" men å andra sidan kan man jobba sig upp samt om en ekonom söker jobbet med 5 år på nacken och en nyexad ekonom söker jobbet utan några år på nacken så är de ju ganska självklart att de väljer någon som kan arbetslivet.. 

Så sök alla jobb o avancera i värsta fall. Bättre än inget

Lycka till : ) 

Fast man får inget jobb man är överkvalificerad för om man har pluggat flera år på högskola. Ingen arbetsgivare är så dum, dom vet att personen kommer fortsätta att söka andra jobb och sticka direkt de får chansen.
  • Anonym (fidl)
    Anonym (omöjligt) skrev 2014-09-03 17:55:45 följande:
    Det är detta jag menar. Har även sökt jobb i butik och på restaurang, men är ju överkvalificerad för sådana jobb och arbetsgivaren vet att jag kommer dra ifrån butiksbiträdesjobbet om jag får ett ekonomjobb såklart.
    Du får kämpa på helt enkelt, ekonomer har haft det tufft i många år nu. Visste du inte om det när du sökte? Dom jag känner som är ekonomer fick kämpa ett bra tag innan de fick sitt första jobb. Vissa upptill två år.
Svar på tråden Helt omöjligt att få jobb!!