Inlägg från: Anonym (Mall) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mall)

Helt omöjligt att få jobb!!

Anonym (omöjligt) skrev 2014-09-02 18:43:20 följande:

Hur fick ni ert första jobb? Hur fick ni första jobbet efter examen??

Gick dit och knackade på och lämnade cv och förhörde mig om möjligheter inom det och om stället två veckor efter kom jag på intervju och fick jobb men så funkar det knappast idag mest jobbig om man ställer frågor känns det som . Detta va 99 .
  • Anonym (Mall)
    Anonym (omöjligt) skrev 2014-09-03 17:55:45 följande:

Det är detta jag menar. Har även sökt jobb i butik och på restaurang, men är ju överkvalificerad för sådana jobb och arbetsgivaren vet att jag kommer dra ifrån butiksbiträdesjobbet om jag får ett ekonomjobb såklart.

Hur jan du va över kvalificerad när du aldrig arbetat med det ???
  • Anonym (Mall)
    Anonym (omöjligt) skrev 2014-09-04 17:21:28 följande:

Ja ok att du jan anses för fin och gör höga pretentioner i personlighet men erfarenhets mässor är du inte överkvalificerad . Seriöst?!

• Anonym (Mall)
    Anonym (ekonomtjejen) skrev 2014-09-04 17:32:47 följande:

Jag hade faktiskt problem med att jag var överkvalificerad när jag sökte mindre krävande jobb innan jag blev färdig. Men sökte dock bara inom min egen bransch. Inte vill någon som vill ha en långvarig anställd ha någon som genast byter jobb när något bättre dyker upp. På ett kontorsjobb frågade dom i intervjun om jag kan binda mig till jobbet i 3 år. Jag svarade att sånt kan jag inte lova. Fick inte jobbet.

Du är för fin och höga pretentioner men yrkes kvalificerad är du inte .
  • Anonym (Mall)
    Anonym (yjuki) skrev 2014-09-04 17:55:42 följande:

Du har svårt för att svara på frågor va?

Nej klart du kan anses vara gör fin och präktig kan man inte va inom de yrken .
  • Anonym (Mall)
    Anonym (omöjligt) skrev 2014-09-04 17:52:17 följande:

Nej det har jag inte sagt, jag har även hört det från flera företag. Alla som har tillfälliga arbeten har inte läst på högskola.

Jag svarar inte dig mer i den här tråden då du väljer att INTE förstå. Har fått de tips som jag velat ha och de har INTE kommit ifrån dig.

Du får nog komma ner på jorden bara för du har högskola betyder det inte att du kommer få jobbet inom det större chans absolut men ingen garanti .
  • Anonym (Mall)
    Anonym (Svårt även med examen om varslad över 40) skrev 2014-09-12 10:54:31 följande:

Sant - men på 90-talet fanns inte dagens system med lönebidrag och bemanningsföretag + 75-dagarsregeln som gör det svårt för dig att arbeta deltid om inte student...jag jobbade på 90-talet !

Fast de ger inte mer jobb för det för att det finns lönebidrag det lockar tyvärr inte vore nog bra du kom ner på jorden .
  • Anonym (Mall)
    Anonym (Mall) skrev 2014-09-13 17:16:29 följande:

Fast de ger inte mer jobb för det för att det finns lönebidrag det lockar tyvärr inte vore nog bra du kom ner på jorden .

Kanske för konkursnära företag .
  • Anonym (Mall)

Sen är det väl så också att får folk inga pengar själv så kan man ju inte begära något heller i syfte på ts rättigheter och skyldigheter .

Svar på tråden Helt omöjligt att få jobb!!