Inlägg från: stadiljus |Visa alla inlägg
  • stadiljus

Helt omöjligt att få jobb!!

ALLA revisionsbyråer vill ha nyutexade ekonomer! Ingen drömlön, men du lär dig hur mycket som helst. Gå runt med CV och presentera dig. Eller kolla runt bland vänner och bekantar om de känner någon som jobbar på en byrå. Använd facebook för att efterlysa. Kanske kan de ordna en träff med någon på byrån. Jag ordnade sen jobb till flera nyexade bekantar så det är verkligen inte omöjligt att få jobb!! 

Efter revisionsbyrån kan du söka i princip vad du vill, kompetensen är väldigt efterfrågad är min erfarenhet! Och som någon sa, praktik är bättre än ingenting eller ett jobb som inte har med ekonomi att göra. Men undvik alltid att vara arbetslös på pappret för det ser inte alls bra ut i ditt CV!

• stadiljus

Akademiker 40+. 40 är väl ingen ålder??? Den bästa tycker jag när man ska anställa. Ofta har man en längre erfarenhet, stor kompetens och har landat i vad man faktiskt vill göra och tycker är inspirerande och givande i ett jobb. Sen har man oftast mognat som person också, vilket märks tydligt vilken skillnad det är när man intervjuar 30- och 40-åringar. 

Kan du inte starta eget och jobba som konsult inom det du har erfarenhet av? 

Hur ser ditt CV och ansökan ut? Kommenterar du varför du är arbetslös? Folk som blivit arbetslösa utan att kommentera varför, sorterar jag bort direkt oavsett hur bra det verkar i övrigt. Även folk som varit arbetslösa i mer än ett år. Trist men sant...

Är personliga brevet för kort eller innehållslöst åker det direkt. Man måste få en uppfattning om personen för att det ska verka intressant. 

Om du vill att jag ska ta en titt på ditt CV och brev för lite feedback får du gärna skriva ett meddelande!

Svar på tråden Helt omöjligt att få jobb!!