• Anonym (Ont)

Blöder som mens, ur rumpan

Jag var på toa och torkade mig, tror då att jag fått min mens men märker senare att blodet kommer från rumpan, det är inte några droppar utan det är MYCKET, som om det vore mensen.. Jag har också sjukt ont i magen, det är inte hemorrojder, inte synligt iallafall.. Vad ska jag göra? Vad kan det vara?Någon som varit med om liknande? Det kommer varje gång jag trycker på, spelar ingen roll om de är 1 eller 2.. Det liksom rinner ur mig.. Hjälp
  • Svar på tråden Blöder som mens, ur rumpan
  • Eleonor01

Ring 1177 eller åk till akuten. Inget att sitta på fl å skriva om. Gör något! Lycka till

• Anonym (Ont)

Eftersom många skrivit här att man inte ska oroa sig för färskt blod så ville jag bara veta vad andra tror.. Och ville veta om någon varit med om liknande.

• annaba

Har du endometrios kan det ibland även blöda från tarmen under mensen. Det är dock sällan några större mängder som kommer Har personligen aldrig hört talas om att det börjar med en stor blödning direkt, snarare att det börjar ganska litet och ibland blir värre över tiden.

Instämmer med övriga, åk in och få det kollat. Även om det är färskt blod och därmed borde komma från ganska nära öppningen så låter det inte bra om det blöder större mängder.

• Anonym (11)

oj jag har haft samma sak i en vecka är kille men vägrar berätta för nån!.. Tycker du ska ringa 117 om du vågar:)

• Mika86

Självklart ska du kolla upp det, antingen 1177 eller akuten.
    Lycka till ts

• Anonym (Ont)
    annaba skrev 2014-09-02 19:23:21 följande:

Har du endometrios kan det ibland även blöda från tarmen under mensen. Det är dock sällan några större mängder som kommer Har personligen aldrig hört talas om att det börjar med en stor blödning direkt, snarare att det börjar ganska litet och ibland blir värre över tiden.

Instämmer med övriga, åk in och få det kollat. Även om det är färskt blod och därmed borde komma från ganska nära öppningen så låter det inte bra om det blöder större mängder.

Oj tänkte inte på endometrios.. Alla kvinnor i min släkt har det och jag har fått behandling för det innan med mini piller, fast de inte är säkra på att jag har det.. Men finns en väldigt stor risk att jag har det då jag också haft problem med cystor. Tack så mycket för ditt svar! Min mens skulle börjat i lördags så isånafall kanske kommer nu men började där typ.. Tack iaf
  • Anonym (Klajs)

Kan vara sår i tarmen också, sk. fissurer. Kan blöda mycket, men oftast när man bajsar och om man är/har varit hård i magen.

• Anonym (Ont)

Ska avvakta till imorgon enligt 1177. Tack för alla svar! Om någon haft något liknande så skriv gärna.

• Anonym (Lycka till :))

Hade precis samma för ett par månader sen. Besökte vårdcentralen och läkaren sa till mig att har man haft mycket diarrér kan man få som skavsår i tarmen som blöder... Han sa att det inte var något att oroa sig för, men är du orolig kontakta 1177 :)

Svar på tråden Blöder som mens, ur rumpan