Mångkultur, men hur olika är vi egentligen?
sv.wikipedia.org/wiki/Kultur beskriver det ganska bra.
Nu ger du mig nya perspektiv
Det tackar jag för. Jag har läst igenom vad du säger flera gånger och för mig framstår det som mer och mer logiskt.
För mig känns det som om du har en stark poäng. Det är nog så att vi har varit alltför undfallande i vad som gäller här. Just precis här gäller detta. Vad som än kommer in är det här grundregeln för svenskt sätt att leva. Det här sättet har fört oss till den här punkten när vi har så öppna hjärtan och har massor av plats. Viker vi av från just den här vägen är situationen en helt annan.
Jag har inte riktigt insett förut att det faktiskt är många kulturer som kommer in, inte bara EN som måste integreras. Förmodligen korkat av mig men det är svårt att hitta sätt att diskutera saken så jag hoppas du ursäktar mig.
Du sätter bra ord på det när du säger att det känns som om det är vi som är födda i landet med generationer födda i landet som ska anpassa oss. Det är nog det som inte fungerar i realiteten. Vi har vår kultur, en vi ska vara förbannat stolta över. Den har gett oss möjlighet att hjälpa väldigt många människor. Det är nog inte bra om vi ska ge vika från den för mycket och glömma vårt ursprung som har lett oss till denna punkt när vi står på topp av generositet. Vi är här för att vår kultur har lett oss hit. Influenser från andra kulturer har vi alltid haft men kanske vi måste akta oss lite grann så vi inte förlorar vårt stora hjärta.
Jag måste fundera lite mer över vad du just sa med det vidgade mitt sätt att se på saker ![]()