• mariquillita

BF januari/februari i Malmö

Hej! Jag heter Maria, är 32 år gammal och väntar mitt och min mans andra barn den 13 januari 2015. Vi har en jättefin pojke som föddes i februari 2012. Nu kommer snart andre sonen! Det hade varit kul att träffa andra mammor som har BF runt samma tid och som bor i/i närheten av Malmö för lite fika, barnvagnspromenader och kanske playdates lite längre fram :) 

• Svar på tråden BF januari/februari i Malmö
  • c86

Hej Svej :) bor oxå i Malmö :)

Är 28 år gammal och min man blir 30 nu i september :) och vi väntar vårt första barn, BF är 31/1 men vi ska på RUL nästa torsdag så då får vi väl veta mer exakt :)

Snackar gärna här och som sagt att man skulle kunna träffa sen oxå :)

• maddisz

Hej. Jag heter Madeleine och är 25 år. Jag väntar mitt och sambons första barn den 31 januari.

Vi håller på att flytta från Malmö till Skurup, så kommer bo lite utanför. Men det är ju smidigt att ta sig fram och tillbaka

Vi ska på andra ultraljudet imorgon då vi visst var där för tidigt föra gången.

Tycker också att det kan vara kul att träffa andra som ska få i närheten

• Ellen Dellen

Jag väntar tredje barnet den 4/2, är 37 år och bor på Mellanheden i Malmö. Träffar också gärna andra i samma sits... Inte många kompisar som föder barn längre;)! Kill art ha nån att hänga med då och då.

• mariquillita

Hej! Vad glad jag blir att ni hittat hit :) Hur går era graviditeter? Själv är jag förvånad över hur stor jag är redan. Med nummer ett så tog det lång tid för graviditeten att synas och sedan var jag ganska liten fram till tredje trimestern. Den här gången var jag tvungen att byta till mammakläder efter vecka 12 :) När har ni tänkt gå på föräldraledighet? Vad jobbar ni med? Nyfiken...:) 

• mariquillita
    maddisz skrev 2014-09-03 22:10:45 följande:

Hej. Jag heter Madeleine och är 25 år. Jag väntar mitt och sambons första barn den 31 januari.

Vi håller på att flytta från Malmö till Skurup, så kommer bo lite utanför. Men det är ju smidigt att ta sig fram och tillbaka

Vi ska på andra ultraljudet imorgon då vi visst var där för tidigt föra gången.

Tycker också att det kan vara kul att träffa andra som ska få i närheten

Hoppas ultraljudet går bra! Det gör det säkert :)
  • maddisz

Ultraljudet gick bra, allt såg normalt ut. Bebben ville dock inte vända på sig så att man kunde få någon bra bild. Menmen ligger visst i släkten hehe

Det är först nu sista veckan som jag börjat få svårt att ha byxorna knäppta, så har inte handlat några mammakläder än. Men det är nog dags nu, kör med gummisnodd på jobbet

Jag är barnskötare på en förskola här i Malmö, så jag hoppas på att få min ansökan om graviditetspenning godkänd för då går jag från jobbet i början på dec. Sen hur länge jag ska vara föräldraledig har jag inte helt funderat på ännu.

Annars har jag mått bra under graviditeten, lite trött och så och lite foglossning, men har sluppit att kräkas.

Hur har det sett ut för er andra?

• Karinjuliajohanna

Hejsan! Mitt namn är Johanna, är 27 och väntar mina TVÅ första barn, tvillingar 18/2 -2015. Boende här i Malmö. Träffar gärna er andra i liknande situationer. :)

• mariquillita

Hej och välkommen Johanna! Tvillingar, vad roligt! Vet du vilken sort det blir?

Jag jobbar inom kommunikation/PR själv så har ett relativt stillasittande jobb. Har  redan fått foglossning igen... hade foglossning deluxe med vår förstfödde. Har också huvudvärk ofta. Men förutom det så mår jag bra. Känner den lille sparka runt natt som dag :)

Vad skönt att ultraljudet gick bra Maddisz! Det är alltid så nervöst att göra ultraljud tycker jag...

• maddisz

Vad härligt med tvillingar Johanna

Jo första gången vi var på ul var jag extremt nervös, man var ju orolig att där inte skulle vara någon bebis eller att graviditeten skulle ha stannat upp, sån missed abortion. Men gång två visste vi ju i alla fall att där var en bebis

Huvudvärk/migrän, det hade jag i nästan tre veckor? innan ja fick order av läkaren att inte jobba på en vecka. Då släppte det, underbart. Men nu har ja gått och blivit förkyld.. Nackdelen med förskola, massa nya baciller och virus nu i början av terminen.

• Karinjuliajohanna

Hej! Ja spännande med tvillingar, men dock en nyhet som tog lite tid att smälta, då varken jag eller sambon har tvillingar i släkten! Ultraljud visar på en tunn skiljevägg och då alltså enäggstvillingar.

Vad otursamt att redan ha fått foglossning mariquillita!

Och vad skönt att ultraljudet gick bra maddisz!

Svar på tråden BF januari/februari i Malmö