• mariquillita

BF januari/februari i Malmö

Hej! Jag heter Maria, är 32 år gammal och väntar mitt och min mans andra barn den 13 januari 2015. Vi har en jättefin pojke som föddes i februari 2012. Nu kommer snart andre sonen! Det hade varit kul att träffa andra mammor som har BF runt samma tid och som bor i/i närheten av Malmö för lite fika, barnvagnspromenader och kanske playdates lite längre fram :) 

• Svar på tråden BF januari/februari i Malmö
  • bluemolly

Hej! Jag heter Amanda och är 25 år gammal. Väntar mitt första barn slutet på jan/början på feb! Ska på mitt första UL imorgon :) Rätt så nervöst faktiskt!

Roligt att ni alla bor i eller nära Malmö!

Ha det bra! Kram

• maddisz

Hej Amanda. Roligt det är fler som hittar hit

Jag var också nervös inför UL men väl där var det en härlig lättnad. Det kommer säkert gå bra

• mariquillita

Hej Amanda! Vad roligt att så många hittat hit! 

Maddisz, det måste vara svårt att jobba på förskola som gravid med alla bakterier och sjukdomar men även tunga lyft kan jag tänka mig? Vår 2,5- åriga son har gått på förskola i ett år nu och dragit hem jättemånga sjukdomar. Värst var vintern med kräksjukan och diverse maginfluensor! Det ledde dock till inköpet av vår tvättmaskin som jag ä-l-s-k-a-r ;) 

Jag har inte funderat på sjukskrivning för migränen utan knaprar Alvedon då och då istället. Min läkare sa dock att foglossningen kan leda till sjukskrivning längre fram men jag hoppas klara mig undan det. Har en massa projekt med jobbet under hösten som jag vill hinna med innan det är dags.

Har ni tänkt att föda på Malmö sjukhus KK? Och vet ni om ni väntar pojkar eller flickor? 

• maddisz

Ja det börjar faktiskt redan bli tungt med alla vardagliga rutiner man har även om jag inte har blivit så stor inu mm. Man har ju en massa lyft, resa sig upp och ner från stolar vid frukost och lunch och allt böjande man gör. Och då försöker man ändå göra allt på "rätt" sätt. Jobbar dessutom utomhus 95% av dagen så sitter mycket på sittdynor och annat som man inte gör inomhus på samma sätt.

Har skrivit en väl detaljerad beskrivning av en arbetsdag till försäkringskassan så håller tummarna på att min ansökan om gravpenning går igenom. Har svårt att se mig själv höggravid mitt i vintern på en uteförskola med alla ytterkläder på både mig och barnen. Kan bli en spännande syn

Brukar vara rätt frisk av mig annars trots jobb på förskola men har redan sjukat mig mer på 2 månader än ja gör på en termin annars. Härligt hur kroppen reagerar med allt nytt :-/

Hoppas du slipper värre foglossning så att du kan jobba så länge du tänkt och hinner klart med dina projekt Mariqu­illita!

• maddisz

Själv hade jag tänkt föda i Ystad, tillhör även de hållet nu med flytten osv

Vi har valt att inte ta reda på könet och än så ångrar vi oss inte. Tycker det ska bli spännande!

• Elle1j

Hej!!

Jag bor också i Malmö!! Är 31år och väntar första barnet. BF den 25/1???? kul att vi är några stycken i samma situation!! Träffas gärna för att fika eller på promenader!!

• maddisz
    Elle1j skrev 2014-09-13 09:41:15 följande:

Hej!!

Jag bor också i Malmö!! Är 31år och väntar första barnet. BF den 25/1???? kul att vi är några stycken i samma situation!! Träffas gärna för att fika eller på promenader!!

Välkommen. Vad trevligt fler och fler hittar hit
  • omgmamma2103

Hejsan!

Mitt namn är Janina, jag är 24 år och väntar mitt andra barn 3 januari.  Jag har sedan tidigare en pojke född 1/2-13 :) Jag bor utanför malmö, men har inga svårigheter att ta mig in :) Jag hade gärna träffats, tycker om att träffa nya människor och ännu roligare att träffa andra som också går i väntans tider :)

• c86

Var på RUL förra veckan och allt såg superfint ut :) så jäkla häftigt att man Kan se allt så tydligt :)

Fick även se att de är till 99.9% en liten flicka vi väntar :)

Mannen blev överlycklig då han hade rätt :p

min bror har en son och en son till på väg så snacka om att min mamma gick loss med att handla klänningar och grejer när hon fick veta :) hon jobbar på lindex nämligen så ni kan ju tänka er själva! Haha :)

• bluemolly

Hej!

Ultraljudet gick jättebra, men bebisen rörde sig jättemycket! Tog därför längre tid än förväntat :) Fick en chock när vi såg att det var en pojke vi väntar, just för att vi hade gissat rätt från första början! :) men framför allt ville vi ju att allt ska vara bra oavsett könet.

Vad mysigt att jobba på förskola! Men kan tänka mig det är krävande att vara aktiv, men barnen väger förhoppningsvis upp det ett tag till :)

Själv jobbar jag på sjukhus med för tidigt födda och nyfödda sjuka barn. Tycker det är jätteskoj, men man blir helt klart orolig för at det ska hända något...vi ser ju bara det "sjuka". Men det är också häftigt att se hur pass bra allt går för de små liven :)

Har ni handlat mycket bebiskläder? Jag kan knappt bära mig så fort jag går in i affären! Svårt att veta vilken storlek man ska satsa mest på också...

Ha det bra alla!

Svar på tråden BF januari/februari i Malmö