överdriver jag efter otrohet?
4 månader är en piss i havet TS , man brukar räkna med 1-2 år för att komma över en otrohet , så nej du överdriver inte , du är nog alldeles normal.
Är det du själv eller din partner som anser att du överdriver ?
4 månader är en piss i havet TS , man brukar räkna med 1-2 år för att komma över en otrohet , så nej du överdriver inte , du är nog alldeles normal.
Är det du själv eller din partner som anser att du överdriver ?
Jag? Han? Vet inte men jag känner mig jobbig o som att jag förstör små framsteg när jag tar upp det eller e ledsen. Han visar tydligt att han tycker det e jobbigt o går in i "inte nu igen" attityd.
Jag sa precis t honom att jag e ledsen o ältar slitet igen. Han suckar o säger inget... Jag sa att jag behöver hans tröst o att han ger mig hopp om oss när jag känner så här. Han säger- jag mår också dåligt o e nere idag. Jag kan inte få det ogjort, jag får leva med det också, Vem ska trösta mig? Frågade han.. Jaha, då var jag jobbig igen o han e ledsen o går ut en sväng. :(
[quote=73924232][quote-nick]Fool skrev 2014-09-03 19:28:
Jag tycker din man beter sig extremt barnsligt åt genom att dra på sig offerkoftan för att slippa ta ansvar , jag tycker personligen att nästa gång han gnäller om "vem tröstar mig då" så ska du be honom skaka fram kulorna och inse att den här situationen har han skapat alldeles själv och att det är HAN som svikit dig och inte tvärtom och det får han vackert ta ansvar för eller så kan han dra åt helvete. När du ändå är på g så kan du påpeka för honom att han kan skratta sig lycklig över att du öht överväger ge honom en andra chans men att det kan förändras ganska snabbt om han fortsätter bete sig som en barnrumpa. Att svara på lite jobbiga frågor är något han helt enkelt får så ut med om han öht vill att ni ska fortsätta tillsammans , det är det pris han får betala för det han gjort.
Kort sagt ... be honom sluta gnäll som en snorunge , ta ditt ansvar eller så kan han dra.
[/quote]
Det gör jag, jag säger precis så som du säger ovan. Han svarar, "tror du inte att jag vet det, Att det är jag som har gjort det här? skammen får jag leva med resten av livet. Jag mår också dåligt över det." När jag säger att han får ta tag i det o inte sätta sig själv "i först rummet" varje gång jag behöver tröst o ältar, annars får han gå. Svarar han " Ja, du säger det. tror du det blir bättre av att du säger så? Jag vet inte vad/ hur jag ska göra?" Och så är det igång- Jag förklarar vad jag känner. Han går in i försvar o suckar. Till sist ger jag upp o känner mig ännu mer nere än innan o så får jag samtidigt dåligt samvete- är det jag som överdriver??, frågar jag mig. Efter ett tag kommer han o säger Jag älskar dig, vi kommer att lösa det. Och så går det några dagar då vi har det ok så länge jag inte tar upp det, sen börjar vi om...
När jag läser dina inlägg TS kan jag inte låta bli att undra hur länge du tänker "straffa" honom för det han gjort. Du väljer att gå vidare med honom men fortsätter älta och kräva förståelse och sympati av honom.
Anser du att 4 månader är tillräcklkligt lång tid att komma över en otrohet ?
TS , det låter på dig som om du inte är så intresserad av FR , finns det någon anledning till det ?
[quote
Har den andra kvinnan oxå en partner ?
Och om hon har det är han medveten om vad som hänt ?[/quote]
Ja hon har familj o tror inte hennes vet något. Jag vet inte om hon har sagt nått själv.
Gud, så jobbigt det måste ha varit för dig då o jag hade gjort samma sak alltså grävt vidare.nu förstår jag, Fool, varför du har så kloka saker att skriva. Du har själv varit med om det. Tack för att du dela delade dig