Tecum skrev 2014-09-07 23:04:30 följande:
Okej TS, du vinner. Alla andra här är på din sida och jag förstår att det känns bra för dig att få totalt och oreserverat stöd. Det är dig väl unnat och jag önskar er bägge lycka till med förhållandet!
I den bästa av världar blir det precis som du skriver ovan, du fortsätter att utnyttja ditt känslomässiga övertag och din man viftar på svansen som en "tacksam" hundvalp bara av att få finnas i din närhet. Men dessvärre är ytterst få personer perfekta utan behäftade med diverse svagheter. Så kanske din man så småningom börjar fundera på hur det vore att leva med en kvinna som inte med jämna mellanrum skuldbelägger honom utan ser hans goda sidor och uppskattar honom för den han är, med brister och fel. Kanske kände han oreserverad kärlek från den kvinna han strulade med och vill känna det igen, med någon annan.
Så fortsätt älta när du behöver det men ha känselspröten ute och glöm inte att bekräfta din man och visa att du älskar honom trots hans svagheter. Tänk på att du också har skäl att vara tacksam, han valde trots allt dig före den andra. Låt honom aldrig känna att du har kvar honom på nåder och att han inte förtjänar dig.
Kram.
Fast det här hände ju ganska nyligen. För 4 månader sedan,enligt TS.
Jag har själv blivit bedragen och vet att man inte kommer över ett sådant svek på bara 4 månader.
Man måste få älta och prata om det som har hänt om man ska kunna komma igenom det.
Om TS man inte orkar med det så är han ju faktiskt fri att gå.
Men det är samtidigt lite av konsekvenserna han får ta också att TS ältar det som har hänt.