• Judda

överdriver jag efter otrohet?

Jag tycker absolut inte att du överdriver. Det är ett enormt svek du har blivit utsatt för, och som ngn annan skrev ovan om krisens olika steg så kommer det att ta lång tid att komma över.

Som jag ser det är det två steg som krävs för att gå vidare ihop och det första är att förlåta, vilket du verkar ha gjort eftersom du vill fortsätta med honom. Det andra steget är mkt svårare, att "komma över det", vilket bör få ta den tid det tar.

Fortsätt i familjeterapin även om det är jobbigt. Kanske måste ni få det ännu tuffare en period för att sen kunna ta er ut på andra sidan? Ofta är det ju så.

Framförallt: prata med varann. "Älta" tillsammans, hellre en gång för mkt än en för lite. Om ni börjar dra er undan varann och hålla inne med känslorna så kommer det bara att gå utför tror jag. Våga vara tjatig, kom överens med varann att det är ok!

När jag läste din historia kom jag genast att tänka på en av mina favoritfilmer. Vet inte om det passar er, men själv tycker jag att man kan bli hjälpt av budskapet i en film eller sång. Den heter iaf "Sex lektioner i kärlek" eller "Playing by heart". Gammal film från 1998 med bl a Sean Connery i en av rollerna. Han försöker i filmen förklara för sin fru hur han kunde bli kär i en annan kvinna många år tidigare, (under deras äktenskap alltså.) Väldigt bra film och kanske ngt att relatera till.

Önskar er stort lycka till! Hoppas att ni tar er ur krisen tillsammans.

Svar på tråden överdriver jag efter otrohet?