Inlägg från: Anonym (känner igen mig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (känner igen mig)

överdriver jag efter otrohet?

TS vet precis hur du känner är i samma sits bara att det har gått snart ett år sedan allt kom fram.

Är ju jättekort tid sedan som du fick reda på allt så inget konstigt alls med alla funderingar.

Min sambo orkade bara lyssna och svara på alla frågor den första månaden, efter det blir han mest sur och går till försvar när jag börjar prata om det. Själv tycker han att han inte blir arg och går till försvar om han bara kunde fatta att vi tillsammans skulle komma över det fortare om vi kunde prata och älta om det ibland i lugn och ro utan upprörda känslor från någon av oss.
    Det var något han lovade mig då ibörjan att jag skulle få må dåligt och prata med honom om jag undrade över nåt men tyvärr klarar han inte av det. Jag tror att jag mår sämre av hur han hanterat allt efter otroheten än själva otroheten. Han tycker att det räcker med att vara gullig och säga att han älskar mig och ångrar det han gjort.
    Men det gör ingen skillnad för han var lika gullig innan och under otroheten som nu efteråt, så jag kräver så mycket mer av honom än vad jag gjort tidigare i förhållandet. Jag vill att han ska prata och trösta mig när jag mår dåligt, ge mig romatiska överraskningar och fina kärleksförklaraingar något som jag aldrig tidigare krävt av honom. Vet inte vad jag ska göra med min sambo så han ska förstå vad jag behöver för att läka. Så försök ännu en gång förklara för din man att om ni ska komma vidare måste han  gå med på att prata, det går inte att ignorera att prata om det inget blir bättre då. Det är inte skadligt att älta jobbiga saker tvärtom i lagom mängd så klart.
    Denna sida har jag visat min sambo flera gånger för att han ska förstå men hoppas han tar till sig det någon dag.
    http://bra-att-veta.se/ga-vidare-efter-otrohet/

Lycka till! Och det blir faktiskt bättre,men det skulle gå ännu bättre om jag fick älta av mig i lugn och ro ibland Flört

• Anonym (känner igen mig)
    någonisverige skrev 2014-09-21 09:22:36 följande:
    Skulle kunna vara jag som skrev det du skriver! Exakt så känner jag också. Igår var han jätte jätte kärleksfull och det är han alltid dagen efter det har blivit tjafs o försvar.

Lycka till, till oss båda! Kram
    Ja vad man kan känna igen sig i personer som sitter i samma sits. Känner igen det där med att vara extra gullig efter allt tjafs. Men kan trösta dig med att det blir färre och färre gånger som man bråkar och tjafsar om det, men ibland måste det bara ut innan man exploderar.
    Skillnaden mellan oss är väl att min man gick hela vägen och hade sex med henne en gång och ångrade sedan ihjäl sig direkt efter.
    Är oftast spänningen fram till det blir verklighet som är lockande. Sedan blev hon lite besatt av honom och sa att hon älskade honom flera gånger utan att få något gensvar från min man. Konstigt att man kan lämna ut sig så för någon annan så snart trots att man aldrig får höra detsamma tillbaka. Min man sa väl på sin höjd att hon var en milf, han kände sig så dum när hon överröste honom med komplimanger. Vet inte vilket som är jobbigast det din man gjort varit kärleksfull mot en annan kvinna eller det min man gjort haft sex med en annan som han inte haft känslor för. Tufft är det att komma vidare iaf när inte den som bedragit riktigt inser hur illa de sårat den de bedragit.

Denna blogg http://ettlitetrum.blogg.se/ har gett mig tröst i allt det jobbiga.

Kram till dig!
Svar på tråden överdriver jag efter otrohet?