• Nerd

Madrass till liggdel, Emmaljunga duo edge?

Har köpt en (begagnad) emmaljunga duo edge och är så förvånad att madrassen i liggdelen är så sjukt tunn..
    Man känner ju en hård skarv genom den så jag måste skaffa en till madrass för där kan man ju inte lägga en bebis!
    Det ingår ju tydligen bara den enda tunna om jag förstått rätt men finns det extra att köpa? Har googlat men hittar ingen.

• Svar på tråden Madrass till liggdel, Emmaljunga duo edge?
  • Vickan I

Jag hade en tjock madrass till min Emmaljunga Edge (2011). Den kom med vagnen. Men Enmaljunga har även en madrass att köpa till om man vill (exklusive heter den). Eller så lägger du ett fårskinn ovanpå madrassen du har.

• Nerd
    Vickan I skrev 2014-09-03 18:36:40 följande:

Jag hade en tjock madrass till min Emmaljunga Edge (2011). Den kom med vagnen. Men Enmaljunga har även en madrass att köpa till om man vill (exklusive heter den). Eller så lägger du ett fårskinn ovanpå madrassen du har.

Jaha hade du! Jag har ju köpt en -11 och med den fick jag bara den tunna madrassen,. fick du 2 med när du köpte eller var det en tjock?
    Det var alltså inget extra man kunde välja till utan det ingick?
    Har jag blivit lite lurad?
  • Vickan I

Var bara en madrass. Hur tjock är din madrass? Minns inte tjocklek, men absolut inte så man kände skarvar el ngt igenom. På Emmaljungas hemsida är det en bild på madrassen som ingår till en Edge. Ser den ut så? Så tjock var min och det är nog lika mellan 2011 och 2014.

• tjockobbe

Min vagn är från 2012 o har också en tjock madrass. Såvitt jag förstått har man kunnat välja på standard o en lite lyxigare.

Lurad tror jag inte du blivit men vill du ha en tjockare madrass får du köpa en.

Vera 130923
  • Nerd
    tjockobbe skrev 2014-09-03 19:46:44 följande:

Min vagn är från 2012 o har också en tjock madrass. Såvitt jag förstått har man kunnat välja på standard o en lite lyxigare.

Lurad tror jag inte du blivit men vill du ha en tjockare madrass får du köpa en.

ahaa. ok

tror ni babyproffsen har?
    annars vet jag inte vart jag ska leta..
  • Vickan I

De kan säkert beställa hem en från Emmaljunga till dig. Kontakta dem. Eftersom Edge liggkorg är stor så blir det nog klurigt hitta passande i andra (billigare) märken.

• Nerd

true!
    tack snälla ni för hjälpen!

• linnéa001

Jag köpte en begagnad vagn med en väldigt tunn madrass. Köpte en skumgummimadrass på Jysk för 99 kr som jag klippte till rätt storlek. Superenkelt.

• Nerd
    linnéa001 skrev 2014-09-07 18:05:30 följande:

Jag köpte en begagnad vagn med en väldigt tunn madrass. Köpte en skumgummimadrass på Jysk för 99 kr som jag klippte till rätt storlek. Superenkelt.

tack för tipset! har faktiskt planer på att göra detsamma :)
  • Nerd
    linnéa001 skrev 2014-09-07 18:05:30 följande:

hur tjock var den förresten? hur tjockt är lagom?
  • linnéa001

Madrassen jag köpte var 5 cm tjock. I min vagn stod det att man inte skulle lägga i en madrass tjockare än 15 mm. Jag delade skumgummimadrassen i två delar så jag fick två madrasser på 25 mm var och la i den ena. Tänkte att en cm extra inte gör så stor skillnad och att barnet knappast ramlar ur p.g.a. detta. Tyckte 25 mm kändes rätt lagom.

Nerd skrev 2014-09-07 20:04:38 följande:
    hur tjock var den förresten? hur tjockt är lagom?
  • Nerd
    linnéa001 skrev 2014-09-08 10:49:32 följande:

Madrassen jag köpte var 5 cm tjock. I min vagn stod det att man inte skulle lägga i en madrass tjockare än 15 mm. Jag delade skumgummimadrassen i två delar så jag fick två madrasser på 25 mm var och la i den ena. Tänkte att en cm extra inte gör så stor skillnad och att barnet knappast ramlar ur p.g.a. detta. Tyckte 25 mm kändes rätt lagom.

tack snälla för råden! nu vet jag hur jag ska göra :)
Svar på tråden Madrass till liggdel, Emmaljunga duo edge?