Studenten om man har streck i ett betyg?
Får man ta studenten även om man har streck i samhällskunskap på gymnasiet?
Får man ta studenten även om man har streck i samhällskunskap på gymnasiet?
studenten kan du ta ändå, men året har precis börjat. Varför tror du att du ska ha streck i en kurs, du kan jobba med ända fram till studenten?
Det beror på vilka ämnen du måste ha med för gymnasieexamen på ditt program.
Håller dock med ovan, varför skulle du inte kunna fixa det?
Det beror på. oftast finns det ett visst antal poäng som du måste ha klarat av för att få ta studenten. Jag tror att det är 2500 eller något sådant och oftast läser man lite fler kurser än så, så en kurs brukar inte spela någon roll. Men jag håller med ovanstående året har bara börjat ju.
visst kan du det, tyvärr så finns det ju personer med väldigt många IG och således ett samlat betygsdokument så tar på sig en mössa och skriker att de tagit studenten... vilket i min mening är helt felaktigt, eftersom de då inte har en gymnasie- examen i form av ett slutbetyg.
Men som sagt försök att lösa det istället för att deppa ihop nu =).
Du får ha IG i maximalt 250 poäng för att få ett slutbetyg. Har du streck får du inte poängen och hamnar du under 2500 poäng så får du istället ett samlar betygsdokument.
Vänta hade du tänkt hopp av kursen? det kändes väl väldigt dumt eller? Fråga isf hellre om du kan byta lärare. Eller du vet inse att på rean genom livet så måste man samarbeta med mycket människor som man inte tycker om och se det som ett ypperligt tillfälle att träna .
Jo jag vet att det låter lite knäppt att säga det här redan nu, men avskyr verkligen min lärare. Redovisningar och sånt där skit ingår ju mycket i ämnet. Är dessutom inte ett dugg intresserad av ämnet och fattar verkligen ingenting av politik som självklart är i stort fokus. Klarar verkligen inte av det och läraren är definitivt inte en sån person som har förståelse för sånt. Är inte kul men ser inget annat alternativ. Har helt okej betyg för övrigt, allt mellan B-F (har bara ett F) så tillräckligt med poäng borde jag lyckas få ihop ändå tror jag.
Det var jag som skrev sista inlägget. Glömde klicka i mitt namn.