Inlägg från: 8barnsmamman |Visa alla inlägg
  • 8barnsmamman

Bf Maj 2015

Lägger in mig här då jag är beräknad 2:a Maj med vårt 8:e barn, kommer dock bli igång satt ca 2 v tidigare pga sabba förlossningar dem två sista har tagit 30 min från start även igångsättningen när dem väl fick igång de :)

Enligt rul ska vi få en tjej vi hitta ingen snopp men bm vågade inte säga säkert!

Hoppas ni andra mår bra nu i julen!

• 8barnsmamman

Menlotta BF 15 april, flicka

Morca BF 2:a maj Pojke

8 barnsmamman BF 2:a maj flicka

Kissemiss BF 10 maj Pojke

Starshaped BF 10 Maj Pojke

Livetiettnotskal BF 11 Maj Flicka

Cherryay BF 13 Maj Flicka

Pco BF 13 Maj Flicka

Sofia86 BF 15 Maj Flicka

MammaMia91 BF 16 maj Flicka

Dita BF 19 Maj Flicka

Bebben84 BF 21 maj Flicka

Blicka BF 27 maj flicka

Kaninen BF 31 maj flicka

Pusselbiten86 BF 2 juni Flicka

• 8barnsmamman

Ang syskonvagn så har vi en bugaboo donkey bästa vagn jag någonsin haft & då har jag haft 14 olika :)

Köpte vår begagnad för 5000kr sen köpt delar till efter behov både på tradera & fb har en bugaboo sida :)

Baren som använder vagnen nu är 3 år & 1 år sen blir ju bästa steg 1,5 & nyfödd & ståbräda till 3 åringen !

Helt värd sina pengar faktiskt:)

• 8barnsmamman

("Vad roligt att höra att du är nöjd med den får jag fråga hur stor din tre-åring är? Ryms han/hon fortfarande ok? Några nackdelar med vagnen? Vad är du mest nöjd över? Ska kika på begagnat marknaden.")

Min treåring är runt 104 lång & jag tycker hon sitter helt ok, man kan byta sittdelstyget från donkey till Buffalos sittdelstyg så får barnen lite mer plats, ( har dock inte provat själv)

Enda nackdelen jag märkte nu i höstas är att vagnen i sig inte har en enda reflex som många andra vagnar har från fabrik , men de löste vi enkelt med att spraya chassit med reflexspray!

Mest böjd med smidigheten faktiskt man kan stoppa två barn & gå till dagis , lämna barnet klicka av sittdelen dom tar nästan ingen plats & lämna kvar den på förskolan , enkelt skjuta ihop vagnen till en enkelvagn & gå vidare på fika i stan eller hoppa på en buss utan att släpa med en tom sittdel .

Extra plus för mig som bytt många vagnar är att jag numera bytar färg på suffletten efter mitt humör eller vädret ute, som nu till vintern är hela vagnen svart men till våren kommer jag ha vita sufletter & liggdelslock :) finns massa fina färger att välja på! Kan även om jag vill ha en rosa & en blå om man har barn av olika kön eller som treåringen säger min ska va svart & lillasyster ska ha gul faktiskt mamma :)

• 8barnsmamman
    Baby Doll skrev 2015-02-01 22:48:51 följande:

Läser att många av er ska ha en Bugaboo Donkey, den har jag med smile1.gif Tänkte fråga om ni har någon ståbräda till dem och vilka ståbrädor som funkar?

Jag kommer att ha bebis i vagnen med "storebror" som precis hinner fylla 1 år, och så tänkte jag mig en ståbräda till syster som ä 2 ½ år då smile1.gif

www.mybabydolls.se Mamma till 6 + 1
    Jag har bugaboos egna ståbräda, jätte smidig faktiskt, ang någon som sa att dem va trånga så kan man sätta i buffalons sittdelstyg & där med blir de mer plats för större barnet, har inte provat själv än men läst de många gånger !
  • 8barnsmamman
    Isabella93 skrev 2015-04-02 22:45:15 följande:

Hallå!

Är det någon mer än mig som har problem med sina husdjur med att de inte ska ligga i spjälsängen o sådär. vi har två katter, en utav dom vill bara inte ge sig med att lägga sig i spjälsängen..jag har lagt dit en filt så att det inte ska bli hår på lakanen tills att bebis kommer..Jag känner inte att jag har mage att inte låta dom ligga hos mig o sova i sängen, men bara dom kunde låta bli bebisens säng. Någon som har tips på vad man kan göra för att få dom att hålla dig borta därifrån?

Är för övrigt nu i v. 32+6 och fick veta från BM idag att lillen i magen har fixerat sig..känns så häftigt! Snart är våra små här :)

Lägg aluminiumfolie i spjälsängen så kommer katten sluta hoppa i. Så gjorde vi i både vagnen & sängen & våra katter är inte där i något mer inte ens när vagnen står ute på altanen, är bog en vidrig kö ska för dem att landa på foliet
  • 8barnsmamman

Vår vagn är redo , spjälsängen bäddad, väskan packa, på fredag på de igångsättning & hoppas den väljer att vänta till dess vill inte föda hemma:)

• 8barnsmamman

Här ville inte bebis stanna längre :) så vi är inlagda på förlossningen & väntar på starkare värkar , ingen som vågar skicka hem mig då de tagit 20 min när de väl får fart!

• 8barnsmamman

Efter mycket om & men skicka läkaren hem oss iallafall med ambulans som standby typ, jag hoppades på att få dropp eller att dem tog hinnorna:( men huvudet går fortfarande att skjuta upp & risk för att navelsträngen åker fram så vågar dem inte.

Fått tid på fredag för dropp då är jag i 38+0 innan dess får man inte dropp.

Knepig läkare jag hade men läkarn jag får på fredag vet jag sätter igång de.

Så vi får fint vänta tills på fredag om inget händer av naturen. Hoppas inte de startar själv för jag slipper gärna paniken vi hade i tisdags natt.

• 8barnsmamman

Äntligen kom lilltösen 3780gr 51 cm snabbt & lätt allt gick på 1 timme, tur vi redan va på plats .

• 8barnsmamman

Hade bf 1 maj men pga snabba förlossningar så hade vi tid för igångsättningen , blev dock nekade första två tiderna & allt startade spontant när vi va på väg in för en tredje bedömning, dels troligen för dem varit där & grejat & känt under veckan.

Imorgon ska vi åka hem ska bli så skönt att få komma hem till dem andra & få varva ner en vecka med panik & rädsla att de ska starta hemma har satt sina spår kände Jah idag med massa ångest tyvärr.

• 8barnsmamman
    Titt ut skrev 2015-04-21 08:38:56 följande:
    Tråkigt att det satte sina spår och ledde till ångest. Hoppas du får bra stöd och pratar om det så inte ångesten blir värre. Skönt för er att få komma hem.
    Har haft panik ångest i 14 år, så jag är rätt van vid den & lärt mig tackla de värsta, men de blev ju större efter denna ovilja från vården att ta vår oro på allvar,

Fick dock veta att lustgasen kan ge b12 brist ( & jag som bara använder lustgas)& ger ångest & depression som symtom så detta ska jag kolla upp, tänk om 14 år med ångest egentligen bara är vitaminbrist.. Så sur jag kommer bli !
  • 8barnsmamman
    Blicka skrev 2015-04-23 06:25:36 följande:
    Klart värt att kolla upp ang vitaminbrist. I övrigt är det så tråkigt när man inte känner sig lyssnad o väl bemött av sjukvården. Man blir väldigt utelämnad. Hur har syskonen reagerat på bebis? Hoppas det känns skönt att vara hemma.
    Våra stora slåss om vem som ska byta blöja :)

Killarna är 7 & 9 år & verkar inte bry sig alls tittar lite snabbt när dem rusar förbi:)

1 1/2 åringen tittar storögt när bebisen skriker & visar avundsjuka när pappa ska göra nått, hon är väldigt pappig som tur är just nu.
  • 8barnsmamman
    litetmoln skrev 2015-04-28 10:01:10 följande:

Börjar oroa mig inför förlossningen. Jag har väldigt snabba förlossningar där jag knappt känner av värkarna. Har haft som lite mensverk som kommer och går när jag öppnat mig och plötsligt kommer täta ondare värkar som stegras FORT. vid första förlossningen ringde vi in när jag hade 5 min emellan värkarna och det gjorde inte speciellt ont. Dom tyckte vi skulle vänta. Jag blödde även då och fick komma in för kontroll pga av det, som tur var. När vi kom in började jag krysta innan dom hann se hur öppen jag var.

Vid andra förlossningen hade jag smygande mensverk som snabbt slog över till värkar med ca 6 min emellan. Dom tyckte vi skulle ta det lugnt och vänta. Men vi valde att åka och efter 15 min fick vi ringa ambulansen och jag födde i den innan vi hann in.

Jag vet inte när jag ska åka denna gången? Vi har en timma bilväg till förlossningen också. Är orolig för att det kommer bli hemma denna gången. Min kropp säger inte ifrån ordentligt och BM på förlossningen tycker ju alltid att vi kan vänta en stund till.

Tjej 6 år. Tjej 2,5 år. Bebis BF 7 maj.
    Kan du inte få bli igångsatt?

Jag blir ju de av samma anledning som dig,
Svar på tråden Bf Maj 2015