Inlägg från: fridajonsson |Visa alla inlägg
  • fridajonsson

Bf Maj 2015

Har läst lite då och då men kanske ska säga hej!

28åring från Hudiksvall, väntar andra barnet med BF 18maj :)

• fridajonsson
    aleydis skrev 2015-01-07 17:43:59 följande:
    Hej Frida,

Kul att höra att du bor i Hudik. Jag och maken vill flytta upp om drygt 1-2 år, mina föräldrar bor i Delsbo och vi vill bo kanske i Forsa/näsviken. Finns det saker att göra i hudik för föräldralediga?

Vi väntar första i juni och räknar alltså med att flytta upp när barnet är typ 1-1,5 år :)

Nu är jag i v. 19
    Hej!
    Oj vad svårt att svara på. Då vi fick vår första för fyra år sen tyckte jag inte de fanns speciellt mycket att göra förutom föräldragruppen man blev tilldelad. Nu hamnade jag med superhärliga människor och vi ses än idag, men då ska du ju ha fött här.

Annars tror jag det finns babysim, de var pausat när vi fick men tror de dragit igång igen, annars vet jag faktiskt inte.

Som sagt, för fyra år sen sågs vi mest i gruppen hemma hos varandra, på Buspalatset, å bibblan osv. Men övriga aktiviteter var det, då, inte så gott om.

Nu vet jag inte om/vad som kommit de senaste åren. Tyvärr.

• fridajonsson
    Sabine skrev 2015-03-22 18:38:14 följande:

Har varit på djurparken idag med våran son och kan säga att det känns rejält i fogarna nu. Så lär ju vara söngliggandes imorgon.

Hämta även ut Liberos startpaket. Den innehöll ett litet paket blöjor, våtservetter, amningskupor, bindor, trosskydd, olja, duschcreme och en liten leksak. Fick även en påse av ica maxi men rabatter och ett paket med blöjpåsar. Toppen betyg för denna startbox.

Fy för fogarna men jag gissar att de ändå känns värt de för sonen skull :)

När fick du smset om Liberoboxen? Visst är de den man får sms om att hämta på Ica? Är i v 31+5 och ännu inte fått nå sms :/
  • fridajonsson
    Oväsen skrev 2015-03-23 22:31:10 följande:

Jag väntar också på meddelande från Libero om deras box. Verkar vara när man går in i v. 33 som man får meddelande så jag får väl ge mig till tåls tills på torsdag. Kronans och Liberos babyboxar har jag redan hämtat ut och så har jag beställt från Apoteket Hjärtat samt fått koder att hämta ut från Lloyds apotek, Babyproffsen och Apoteksgruppen. Många babyboxar blir det! Glad

Jag är idag i v. 31+ nåt och jag har de senaste dagarna tyckt att bebisen inte rör sig lika mycket som tidigare. Jag känner henne fortfarande lite då och då men jag tycker inte hon rör sig lika mycket. Är det något ni andra känner igen?

Jag fick mail igår om att sms snart kommer, är i v 32+0 idag.

Ang rörelserna känns de igen, lugnare nu men lite småputtande och petande är det :)

Svar på tråden Bf Maj 2015