Inlägg från: Hallondricka |Visa alla inlägg
  • Hallondricka

Bf Maj 2015

Jag vet inte om jag skrivit i tråden innan, tror inte det. Men är gravid i v 21 och är beräknad till 23 maj med första barnet :) Vad många har fått reda på kön! Vi har frågat vid varje UL och fick svaret ena gången att det kan man inte se och andra gången "fanns det inte tid". Vet att det inte är medicinskt relevant att veta men jag är ju så nyfiken!

Vi köpte vagn för 2 veckor sedan på Babyproffsen. Blev en Britax Affinity som blir hur lite som helst ihopfälld och går till och med in i vår Volvo s60 som har lite dumt bagage. Skulle egentligen väntat med vagn men dem sålde ut visningsexet med ligger, sittdel och 2 colourpacks som man annars måste köpa till, allt för 4400:-

• Hallondricka

Om vi får en tjej så blir det nog en Malou, fick inte igenom favoriten Stella hos mannen. Pojke så vet vi inte, mannen vill ha en Frank eller Ralf men det går jag INTE med på ;p

• Hallondricka
    Kissemiss skrev 2015-01-05 19:02:50 följande:

Om man har ett stillasittande kontorsjobb så är det väl föräldrapenning man måste ta ut för att vila innan förlossning? Så segt att behöva ta föräldradagar innan bebis är född Men att jobba in i det sista när magen redan är stor som en boll och ryggen värker känns ju inte heller så kul..

Ja som någon sa är det de eller att bli sjukskriven. Är ju inte säkert att man kan få en sjukskrivning som f-kassan godkänner heller :/ Har med kontorsjobb och redan innan jul var det en plåga att sitta där. Har höj och sänkbart skrivbord men hjälper inte då det känns som ALLT gör ont när jag sitter och rygg/svank/bäcken gör ont när jag står upp. Har vart ledig sedan 18 december och bävar för att gå tillbaka imorgon.
  • Hallondricka

Åh jag vill med veta kön! Blir tokig av nyfikenhet! Ska på UL den 26 Jan igen, för att kolla bra flöde etc i navelsträngen mm. Lär väl inte få veta nåt så Heller då gubben som gör det knappt säger hej ens en gång :/

• Hallondricka
    Bebben84 skrev 2015-01-07 21:24:25 följande:

Trist att ni inte får veta :/. Men kan ni inte boka ett köns-ul?

Här där jag bor i Blekinge finns ingen privat ultraljudsklinik utan närmsta är Malmö :/ Hade det vart lite närmre hade vi nog åkt.
  • Hallondricka
    MammaMia91 skrev 2015-01-08 10:01:29 följande:

Var i Blekinge bor du? Vi bodde i Sölvesborg innan vi flyttade till Bromölla. :)

Karlskrona, så extra långt att köra till Malmö!
  • Hallondricka

Tack har aldrig hört talas om dem. Fick du inte tidigt ultraljud på mvc? Hoppas dem är villiga att göra könsultraljud, stod inget om det på hemsidan, hade vart perfekt med så nära :)

saraodavid skrev 2015-01-08 12:30:10 följande:

Kostar som ett läkarbesök! Bokade där för tidigt VUL utan problem, ville kolla så allt såg bra ut och vilken vecka jag va i!

• Hallondricka
    Kissemiss skrev 2015-01-12 12:23:38 följande:

Såg en spark genom magen för första gången i morse!! Blev som en bula på magen i några sekunder :D så coolt!! Vecka 24 idag.

Vad härligt! Jag känner lite buffar lite då och då och kanske någon riktig spark på morgon/kvällen. Är i v 22 och vill så gärna känna lite mer :)
  • Hallondricka

Jag tycker med jag haft få besök hos min BM. Ska dit på andra besöket på fredag och är i v.22 nu. Har självklart gjort RUL men det gör man på sjukhuset här och inte hos BM... Trodde att jag skulle få en massa besök då jag är väldigt överviktig, fått reda på att jag har diabetes och några missfall sedan innan. Besöket på fredag blir hos en ny eftersom den jag träffade först inte jobbar kvar :/

• Hallondricka

Nu har jag läst ifatt allt ni har vart så flitiga på att skriva! Var på ett bm besök i fredags då jag var i 21+6 men självklart var min nya BM sjuk :/ Järnvärdet hade störtdykt till 104 så fick börja med 2 niferex om dagen. Hade gått ner 8,2 kg (är väldigt överviktig så det var skönt). Fick även lyssna på hjärtljuden med och dem slog på i 145-150 slagit i minuten :)

Svar på tråden Bf Maj 2015