• akma82

Bf Maj 2015

Hoppar in här jag med, hoppas de är ok :) Är nyss fyllda 33 bor i göteborg och väntar första barnet 23 maj :)

Hoppas de här sista veckorna ska gå fort för tycker inte de varit någon dans på rosor att vara gravid.

Då jag har högt blodtryck som jag medicineras för har jag sprungit på blodtryckskontroller varannan vecka sen inskrivning typ, vilka resultera i att de även upptäckte höga sockervärden i v 16 typ så då fick jag dras med graviditetsdiabetes som än så länge håller sig bra genom kostbehandling.

Till och från har jag kännt mig jätte bitter över detta. Varje gång man unnat sig nått lite extra så kommer de dåliga samvetet. Men 12 veckor kvar sen är det jag som har turkisk peppar som väntar i förlossningsväskan ;)

Men de har ju resulterat i bra och regelbundna matvanor, men åt bra innan oxå. Men de nya vanorna resulterar i att jag har tappat vikt sen inskrivning medans magen växer. Fanns några extra semesterkilon vid inskrivning o ta av ;)

Inte blivit någon gigantisk mage än så länge så diabetesen hat inte resulterat i någon jätte bebis än iaf.

De positiva med alla dessa bivrerkningar är att vi ska gå på 4 extra ultraljud, de första imorgon :) mysigt o se hur han eller hon har det där inne :)

• akma82

Tack för välkomnande Blicka :)

Ja det där med barnvagnsdjungeln är onekligen spännande.

Har bestämt oss för att köpa på blocket, men då känns de som om man får bortse från nått man vill ha egentlige. Vill helst ha stora rörliga lufthjul fram. Så måste liggdel eller hårdlift vara smidig att bära med sig med sovande baby i eftersom att vi bor på andra våning utan hiss.

Kommer gå mkt promenader på grus men vill samtdigt inte ha världens mest osmidiga vagn på bussar och i stan.

Vad har ni andra skaffat för vagnar?

• akma82

Äntligen är barnvagn införskaffad :) de hade rea på lekia när vi var där, en helt ny brio smile sittvagn för 2995:- (liggdelen ska vi köpa av en kompis som gått över till sittdel).

Då var man inne vecka 30. De börjar sakta men säkert närma sig :)

Hur går det för alla med namnletandet, inte alltid lätt att enas :)

• akma82
    pco skrev 2015-03-10 11:58:24 följande:

Åh härligt att ha det klart :) bra köp :)

.,ja du gällande namn är vi inte helt oeniga vi tycker väl båda om namnen. Det är jag som har kommit med förslagen men sen har jag vidgat mina vyer lite o kommit med mer förslag då mannen bara är insnöad på två namn. .. Sj då?

Ja vi är riktigt nöjda med vårt vrålåk :)

Ja men namnen har vi enats om två namn på vardera sida :)

Och det är faktiskt namn som vi gillar båda 2.

sixten eller ludvig om det är en pojke, och my eller wilma om det är en tjej... men just nu står nog sixten och my högst i kurs på vardera sida :)
  • akma82

Själv tycker jag min bebis är lugnare i magen när jag är i gång o jobbar o rör mig mot när jag är ledig. Precis som den vaggas till sömns då. Men jag har en ganska lugn krabat i magen ja :)

Hoppas de håller i sig på utsidan ;)

Däremot börjar ju kroppen göra ont av att stå hela dagarna.

• akma82

Är det bara jag som inte har nåra förvärkar eller sammandragningar... eller är jag väldigt dålig på att känna efter.

Har ju i för sig inte bf förrän 23maj.

Är ju i för sig glad att slippa så länge som möjligt :)

• akma82
    SupZan skrev 2015-05-27 11:08:00 följande:

Nu är det verkligen lugnt här inne, förhoppningsvis så är dom flesta här inne klara å myser med sina små bebisar! :)

Jag har bf på lördag å jag längtar något såpass efter att få bebismysa! :)

Går hemma och städar, grejar i trädgården, cyklar lite ibland men jag får ingen respons av att bebis vill titta ut! Blir vräkning snart haha!! :D någon mer än jag som inte fått sin lill* än? :)

Min bebis är inte ute än men inatt gick vattnet så nu är de nära :)

Skräckblandad förtjusning... en chock att vakna av :)

Nu inväntar jag mest på att få ont o starta den här karusellen :)
  • akma82

1 och ett halvt dygn efter att vattnet gått och nu även idag slemproppen Så börjar värkarna bli värre.

Vart inne på Ctg kontroll och de såg bra ut. De trodde att ja kommer komma igång idag men fick en tid för igångsättning imorgon på morgonen om de skulle avstanna. Nu är det nära :)

• akma82
    Yonndax skrev 2015-05-29 14:37:52 följande:

Det blev en väldigt intensiv förlossning. När jag var öppen 3 cm började jag med lustgas på 30%. Då var klockan ca 3 på natten Det gick bra ett tag, Bad att få bedövning efter en stund. De började gör iordning för den men då var det försent typ. Har inte så mycket minnen av det utan var rätt borta och hade väldigt ont. De glömde skruva upp lustgasen och mot slutet var det jobbigt för lillan. Så jag körde typ hela förlossningen på 30% lustgas och utan bedövning. 07.18 kom så vår Cornelia till världen. Jag sprack minimalt men hade ändå väldigt ont var inte kontaktbar förrens vid halv 9 tiden. Nu ligger vi på patienthotellet och vilar oss. Amningen har gått över all förväntan och lillan sover rätt mycket. Börjar känna mig hyfsat pigg ändå =)

Låter nästan som en kopia på min förlossning.

Vattnet gick dock natten till onsdags. Sen gick jag hemma onsdag o torsdag... fick tid för igångsättning fredag morgon ifall de inte skulle komma igånf av sig själv.Gick hemma med värkar som inte kom med imgefär 4 min mellansrum förrän torsdag kväll... ville inte åka in till förlossningen och bli hemskickad igen så höll ut hemma så länge som möjligt.

kom in til döelossning vid 22... då braka nästan helvetet lös på en gång när de skulle göra en ctg kurva.

Så innan hon ens hunnit kolla om jag var nått öppen än så satte krystvärkarna igång... innan jag ens fått lustgas.

och jag skulle ha all bedövkong jag skulle kunna få va tanken.

så när man hör du är helt öppen och jag känner huvudet här. Det är inte långt kvar på förlossningen...

så de va bara o köra lös på lustgasen o försöka följa instruktioner.... lättar sagt än gjort!

Tror aldrig ja skrikit så mkt i hela mitt liv.

Så från att anlända till förlossningen strax efter 22 till att få sin son på bröstet 00.51....

Han är helt perfekt <3
  • akma82

Kissemiss 25:e april 05.35 pojke 3350g 51cm

MorCaa 1:a maj 05.52 pojke 3675g 51cm (Samson)

Serah 4:e maj 21.19 pojke 3180g 50cm

Sabine 6:e maj 16:49 flicka 3740g 50cm (Laura)

Pco: 7:e maj 23.07 flicka 47cm 2990g

Oväsen 10:e maj 19.36 flicka 4460 g 54 cm

S1528 11:e maj 15.28 flicka 3790g 52cm

Marriew 13:e maj 14.06 pojke 4160g 54cm

Cherryay 14:e maj 06.30 flicka 4020g 53cm (Naemi)

Bebben84 14:e maj 02:07 flicka 3170 g 48 cm

Nea12 15:e maj 15.22 flicka 3480g 48cm

Pusselbiten86 17 :e maj 19:15 flicka 2820 g

Zorro 18:e maj 06:36 flicka 4060 g 54 cm

Saajood, 20:e maj 00:59, pojke, 50 cm 3930 g

litetmoln. 20 maj (BF +13), flicka, 51 cm 3400 g

Blicka, 21 maj 12.39, flicka, 51 cm 3266 g

Akma82, 29 maj 00.51, pojke 48 cm 2790g

Svar på tråden Bf Maj 2015