Inlägg från: eelliinnaa |Visa alla inlägg
  • eelliinnaa

Bf Maj 2015

Har läst tråden men aldrig kommenterat då jag glömt inloggning osv. Väntar barn 16 Maj och har en dotter innan född Maj 2011. Tänkte bara tillägga att det med smärtlindring är väldigt inv, jag använde tens och var öppen 7 när jag kom in, och fick ryggbedövning vid 9 cm vilket jag tyckte vart konstigt i 3 år tills jag nu fråga min bm om varför. Hon sa att man inte bara kollar hur mycket man är öppen utan även hur långt ner barnet är o kanalen vilket mitt barn inte var långt ner, därav varför jag fick bedövning sent för att kunna slappna av och låta barnet sjunka ner. Hade jag inte fått den hade det tagit minst 6 timmar mer än det gjorde trodde hon så skönt att nu få ett svar:) Så självklart kan man få bedövning även om mankommer in senare till förlossningen:), sen är det väl inte jättevanlogt att få ryggbedövning så pass sent som jag men bedövning finns om man vill och hinner, kan ju gå väldigt fort oxå:) spännande med så mycket bebisar i maj<3

• eelliinnaa

Skötväska har vi oxå kvar att köpa, men känns så onödigt dyrt men hittar inget jag vill ha!!

• eelliinnaa

Hade en som tillhörde vagnen sist men tyckte den var för stor då jag inte är en väskmänniska samt att den var ful. Haha får se vad vi hittar, mannen vill inte ha för tjejig så vi för köpa en varsinn;)

• eelliinnaa

Hoppas inte jag blir först ut. Denna får mer än gärna hålla sig till bf och någon dag till. Tar examen 1 vecka innan bf och skulle vara trevligt att hinna förbereda sig inför bebisen och kanske vila lite. Men känner på mig som sist jag var gravid att den kommer för tidigt, vi får se. Jag får knipa;)

• eelliinnaa

Här finns det ingen föräldrargrupp, vi blev erbjudna med första men håller med om att den inte var så jättegivande, däremot skulle jag vill ha en grupp efter att barnet föds typ föräldragrupp där man kan prata av sig och inse att alla har det lika osv samt fråga dumma frågor;)

• eelliinnaa

Sist skicka mannen ett sms på något nummer om de 10 första dagarna, sedan fick han nog hem papper Ang inkomst precis dom vi mammor. Men är ju konstigt att man inte kan göra det innan. Kan ju vara så att de ska ta ut fler än 10 dagar i början. Sist med semester gjorde jag då att jag tog en semester dag i veckan eller om det var 2, minns inte under första året för att spara föräldrardagar(1 semdag var dom att ta ut 2-3 föräldrardagar i pengar) för efter ett måste man ju ta ut 5 dagar för att säkra sgi. Nu pluggar jag och kommer nog inte ha så många semesterdagar att plocka ut tyvärr(tjänstledig) .

• eelliinnaa

Jag har tyckt att jag varit ganska smidig och inte haft speciellt ont. Men nu vänder det, stånkar och stönar. Det gör ont och är jobbigt, måste hslvligga när jag äter. Bebisen gräver sig ner och bökar , är superkissnödig så får springa, men inget kommer knappt haha. Snacka om att allt kom över en natt typ, men tror det är för att jag börjar slappna av och är mer still nu. Pluggar hemifrån på distans och det är värre än de 9 praktilveckorna jag gjort precis innan. Nu börjar jag fatta att det kommer en bebis om ca 5 veckor<3 galet. Men först examen och 4 års kalas för blivande storasyster. Vilken resa, men värt allt slit<3. Skönt att höra att fler börjar tröttna på att vara gravid.

Svar på tråden Bf Maj 2015