• hellomum

Bf Maj 2015

Hej. Hittade er just. Bor i Stockholm. BF 19e maj, men kommer få snitt en vecka tidigare. Detta är andra barnet. Har en dotter på 2,5 år.

• hellomum

Blir snitt på SÖS, troligen runt 13e. Födde första barnet på södra BB och kände mig otroligt trygg trotts komplikationer med en stor sfinxruptur, som va tvungen att op om året efter och läkarna vill inte riskera att det går sönder mer eftersom det är mycket ärrvävnad. Hade varit fint att föda vaginalt på södra igen. Men snitt känns ok, kan ju planera barnvakt och verkligen veta när det sker. Varför får du snitt?

• hellomum
    Oväsen skrev 2015-03-23 22:31:10 följande:

Jag väntar också på meddelande från Libero om deras box. Verkar vara när man går in i v. 33 som man får meddelande så jag får väl ge mig till tåls tills på torsdag. Kronans och Liberos babyboxar har jag redan hämtat ut och så har jag beställt från Apoteket Hjärtat samt fått koder att hämta ut från Lloyds apotek, Babyproffsen och Apoteksgruppen. Många babyboxar blir det! Glad

Jag är idag i v. 31+ nåt och jag har de senaste dagarna tyckt att bebisen inte rör sig lika mycket som tidigare. Jag känner henne fortfarande lite då och då men jag tycker inte hon rör sig lika mycket. Är det något ni andra känner igen?

Du ska känna bebisen flera gånger per dag. Prova dricka något kallt och är du orolig är det bättre att ringa en gång för mycket än en gång förlite. Sen kan det va så att din bebis har en viloperiod eller ligger längre in just nu. Oftast är det allt bra, men det är onödigt att oroa sig i onödan;)
  • hellomum
    litetmoln skrev 2015-04-14 23:09:10 följande:

Tack alla för svar angivet täcke. Verkar som att dom flesta tänker ha filt och det blirnog så för mig med. Men det var ju smart också att använda täcket att lägga bebisen på. Hm, kanske skulle sy ett eget litet lapptäcke jag med.

Det är 24 dagar kvar till BF för mig nu. Hur är det med er?

Tjej 6 år. Tjej 2,5 år. Bebis BF 7 maj.
    26 dagar kvar! Är så redo för detta. Har inte fixat allt än, men har gett mig själv deadline sista april. Har ganska mycket kvar från första dottern och resten löser sig. Är mer inne i att städa, rensa och SLÄNGA saker just nu ;)
  • hellomum
    Moolie skrev 2015-04-17 17:44:56 följande:
    Det lan ju vara en kombination av våren och graviditeten. :) Många blir otroligt trötta på våren.
    Det tror jag också. Brukar vara det normalt, men nu är det ett skämt. 3 veckor kvar till snitt.
  • hellomum
    Anonym (MammaMu) skrev 2015-04-18 21:25:32 följande:

Tre veckor kvar till snitt här med!

Vilken dag har du? Första barnet?

11 maj på SÖS. 22 dagar kvar! Du,ra?
  • hellomum
    Anonym (MammaMu) skrev 2015-04-19 20:56:19 följande:

7maj, 18 dagar kvar!

Då har vi inskrivning. 2a barnet. Vilket sjukhus?
  • hellomum

Fatta att det ser ut så här i v37, galet och ändå är de så små när de kommer ut?!? Vad vi kan ändå, snart är det maj och då trillar våra bebisar ut. Snart i mål och vi är fantastiska!

• hellomum
    Kissemiss skrev 2015-04-25 19:33:26 följande:

phpEtepkg90099.jpg

05.35 föddes min sötnos!

3350 gram och 51cm lång.. Såååå söt! Hihi

Grattis! Hoppas allt gick smidigt. Och mys lite extra för oss som längtar.
Svar på tråden Bf Maj 2015