• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Menlotta
    Lilla räven skrev 2014-10-22 23:29:27 följande:

Oj vilken överraskning! Grattis grattis och självklart får du hänga kvar ;)

Men hade du räknat ut baserat på sista mensens första dag, eller gick du bara på det tidigare vul? Stämde dom datumen överens? 

Jag blev nämligen flyttad en vecka och någon dag bakåt när vi gjorde vul till 7+1 men det stämmer inte riktigt överens när befruktning kan ha skett. Så jag får snällt vänta till kub i början på november och se om det korrigeras. :)

Tack! :D

Om jag skulle räknat efter senaste mensen hade jag varit i vecka 16+3 idag. Enligt VUL 12+3 idag och efter UL idag 14+6. Inget stämde överrens med något annat haha.. 

• MorCaa
    Jordgubb90 skrev 2014-10-22 19:59:40 följande:

Jag har också rätt stor mage nu i vecka 12, men det är ju inte bebismage på mig iaf för när jag ligger på rygg och drar in magen så försvinner den. Men jag är riktigt svullen ;) Jag tänkte att svullnaden kanske lägger sig och den riktiga magen kommer senare?

Svullnaden brukar lägga sig lite.. ;) det är ju bara att ge fan i att säga nåt och ha "stora" kläder.. :) de flesta vågar ju inte fråga om man är gravid i rädsla för att man inte är det.. ;) och den känsla jag har är att vi nygravida upplever oss själva stora när andra inte gör det.. :)
  • Titt ut
    Menlotta skrev 2014-10-22 23:13:38 följande:

Hej igen!

Jag var på KUB idag och skulle se min bebis för första gången. Var beredd på att få se en något utvecklad bebis på ca 6 cm.

Fram på skärmen dyker det upp en väl(!!!)utvecklad bebis med viftande armar och ben, stort hjärta som slog för fullt och tydliga revben och ryggrad. Jag låg bara där och log och försökte att inte asgarva (min typ chock-reaktion haha) för varje gång jag skrattade så ändrade sig bilden på skärmen och bebis rörde sig. (Ja, det var mitt första ultraljud). 

BM verkade lite förvirrad och tillslut får jag reda på varför. Jag var inte i vecka 12+3 jag är i vecka 14+6(!!!). På det VUL jag gjort tidigare så hade de mätt fel. För sent för KUB men jag fick se min bebis och nu känns det mycket kortare kvar till bf och jag kan äntligen slappna av. 

Förut BF 2 maj, nu BF 15 April. Hoppas ni låter mig stanna i denna grupp ändå? Har ju hängt med här länge :) 

Bild kommer snart! får inte in den i datorn.

Wow vad häftigt! Det är klart att du ska vara kvar här!
  • Kissemiss
    Menlotta skrev 2014-10-22 23:13:38 följande:

Hej igen!

Jag var på KUB idag och skulle se min bebis för första gången. Var beredd på att få se en något utvecklad bebis på ca 6 cm.

Fram på skärmen dyker det upp en väl(!!!)utvecklad bebis med viftande armar och ben, stort hjärta som slog för fullt och tydliga revben och ryggrad. Jag låg bara där och log och försökte att inte asgarva (min typ chock-reaktion haha) för varje gång jag skrattade så ändrade sig bilden på skärmen och bebis rörde sig. (Ja, det var mitt första ultraljud). 

BM verkade lite förvirrad och tillslut får jag reda på varför. Jag var inte i vecka 12+3 jag är i vecka 14+6(!!!). På det VUL jag gjort tidigare så hade de mätt fel. För sent för KUB men jag fick se min bebis och nu känns det mycket kortare kvar till bf och jag kan äntligen slappna av. 

Förut BF 2 maj, nu BF 15 April. Hoppas ni låter mig stanna i denna grupp ändå? Har ju hängt med här länge :) 

Bild kommer snart! får inte in den i datorn.

Coolt! Ser fram emot bilden :D
  • sofia86

Hej! Är i vecka 12 (11+4). Har en son på 6 år.

Har sånt sjukligt illamående så jag vet inte vad jag ska ta mig till ???? sängliggande hela dagarna,får knappt i mig någon mat alls,lilla minsta ja rör mig känns som jag ska spy rätt ut.. Inbillar mig dagligen att bebisen är

Död.. Vet inte varför jag tänker så. Barnmorskan säger att så länge jag har illamående o ömma bröst så ska bebisen leva. På måndag morgon ska vi på kub. Förra veckan när jag stod i duschen så o jag tryckte på bröstet så kom det "mjölk" 2-3 droppar. Nån som varit med

Om det i denna veckan? Tips på att slippa illamåendet lite ? Vill bara se den lille och se att h*n lever och mår bra! Ser ut

Som jag är gravid i v 18-20 . Inte

Pluffsig utan magen börjar verkligen bli rund och hård. Dom flesta som vi känner vet som tur är att vi är gravida .

• MorCaa

Kub idag!! Wiiiiie!! Allt såg toppen ut och vi fick låg risk för kromosomfel.. :) blev flyttad från 3:e maj till 2:a maj.. (Känns rätt onödigt men ändå..) fy fan vad jag är lycklig nu!! Äntligen äntligen äntligen kan jag glädjas åt ärtan därinne!! :D

• mylady

Var på vul idag. 12+1 för att kolla att bebis fortfarande levde efter största missfallsrisken. Haft två ma sen januari i år.

Vi fick se hjärtat slå o en bebis som mådde hur bra som helst o spelade fotboll o gjorde kullerbyttor. Helt magiskt!! Aldrig varit så lättad. Tårar av glädje :) det var verkligen fantastiskt att se mer än en liten böna. Utan nåt som se ut som ett litet barn.

Han sa att jag var i v 12 och en halv nånting. Så stämmer ganska bra med första vul. Nånstans mellan 12-13. Tänker nog samma BF till RUL nån gång o dec.

• MorCaa
    mylady skrev 2014-10-23 15:47:17 följande:

Var på vul idag. 12+1 för att kolla att bebis fortfarande levde efter största missfallsrisken. Haft två ma sen januari i år.

Vi fick se hjärtat slå o en bebis som mådde hur bra som helst o spelade fotboll o gjorde kullerbyttor. Helt magiskt!! Aldrig varit så lättad. Tårar av glädje :) det var verkligen fantastiskt att se mer än en liten böna. Utan nåt som se ut som ett litet barn.

Han sa att jag var i v 12 och en halv nånting. Så stämmer ganska bra med första vul. Nånstans mellan 12-13. Tänker nog samma BF till RUL nån gång o dec.

Visst är det underbart!! Nu njuter vi tycker jag.. ;)
  • Kissemiss
    mylady skrev 2014-10-23 15:47:17 följande:

Wiee:D jag vill också!