• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Bebben84
    Jordgubb90 skrev 2014-11-07 10:23:24 följande:

Har ni fått lyssna på bebisens hjärta på inskrivning hos BM? Jag vill så gärna lyssna på vårt lilla mirakel!

Jag fick lyssna när jag lämnade blodprov inför kub :)
  • Cherryay
    Jordgubb90 skrev 2014-11-07 10:23:24 följande:

Har ni fått lyssna på bebisens hjärta på inskrivning hos BM? Jag vill så gärna lyssna på vårt lilla mirakel!

Vi ville också få lyssna på hjärtat men fick inte. Måste vänta till rul... Funderar seriöst på att köpa en egen doppler.
  • Jordgubb90

Jag pratade med min BM nyss och hon sa tt jag måste vänta tills RUL. Förstod iofs varför, för att om de inte hittar hjärtljud så blir man nervös i onödan. Snällt ändå att dom tänker på en :)

• Zorro

Får ni ta blodprov hos er barnmorska? Jag önskar att man fick det här. Istället måste man gå till vårdcentralen till lab och göra det. Drygt när MVC och VC inte ligger på samma ställe. =(

• Jordgubb90
    Zorro skrev 2014-11-07 14:38:01 följande:

Får ni ta blodprov hos er barnmorska? Jag önskar att man fick det här. Istället måste man gå till vårdcentralen till lab och göra det. Drygt när MVC och VC inte ligger på samma ställe. =(

Jag kommer få göra det hos min BM.
  • Yonndax
    Är gravid i v 10+6 och har problem med magen. Den känns väldigt uppblåst och gör ont. Har ont långt ner i magen och det går bak i ryggen. Inte som växtvärk eller sammandragningar. Är väldigt tryck öm och magen börjar bukta ut under brösten. Böjer jag mig ner för att ta på skorna upplever jag ett stort obehag och mår illa. Allt känns som att det stramar åt över magen, t.o.m vanliga trosor, eller lösa mjukisbyxor. Kände mig förstoppad i början på vecka och tog lite medicin för det och det hjälpte. Har inte haft problem med nr 2 efter det.Har sedan dess druckit mycket, ätit fiberrikt, undvikit mat som gör magen trög och uppblåst.Blir mätt väldigt fort och blir sen hungrig igen efter nån timme.Får knappt i mig en macka till frukost tex. Känner ett väldigt sug högt upp i magen precis under revbenen. Har försökt få tag på mvc i 2 dagar utan framgång. Nu har de gått hem för helgen och jag är hänvisad till akuten eller gyn. Känner inte riktigt att jag hör hämma där. Så dåligt mår jag inte. Känner mig bara orolig för att det kanske är nått värre (vad vet jag dock inte) men vill inte ta upp tid på akuten för lite magproblem. Är inte orolig för graviditet i sig då jag känt lite fladder i magen och jag blöder inte. 

Nån som har nått råd eller förslag.
  • Nelly88

Får man ont under revbenen på hö sida kan det vara levern, har du ringt och pratat med 1177?

• Yonndax
    Nelly88 skrev 2014-11-07 15:12:36 följande:

Får man ont under revbenen på hö sida kan det vara levern, har du ringt och pratat med 1177?

Nä det har jag inte. Kanske ska göra det. Pratat med vanliga VC och de sa inget och tyckte jag skulle kontakta gyn om det blev värre. Det har har även känts tungt att andas de senaste dagarna. Precis som det kan göra sent i grav när barnet trycker mot lungorna.
  • Bebben84
    Yonndax skrev 2014-11-07 15:00:16 följande:

Är gravid i v 10+6 och har problem med magen. Den känns väldigt uppblåst och gör ont. Har ont långt ner i magen och det går bak i ryggen. Inte som växtvärk eller sammandragningar. Är väldigt tryck öm och magen börjar bukta ut under brösten. Böjer jag mig ner för att ta på skorna upplever jag ett stort obehag och mår illa. Allt känns som att det stramar åt över magen, t.o.m vanliga trosor, eller lösa mjukisbyxor. Kände mig förstoppad i början på vecka och tog lite medicin för det och det hjälpte. Har inte haft problem med nr 2 efter det.Har sedan dess druckit mycket, ätit fiberrikt, undvikit mat som gör magen trög och uppblåst.Blir mätt väldigt fort och blir sen hungrig igen efter nån timme.Får knappt i mig en macka till frukost tex. Känner ett väldigt sug högt upp i magen precis under revbenen. Har försökt få tag på mvc i 2 dagar utan framgång. Nu har de gått hem för helgen och jag är hänvisad till akuten eller gyn. Känner inte riktigt att jag hör hämma där. Så dåligt mår jag inte. Känner mig bara orolig för att det kanske är nått värre (vad vet jag dock inte) men vill inte ta upp tid på akuten för lite magproblem. Är inte orolig för graviditet i sig då jag känt lite fladder i magen och jag blöder inte. 

Nån som har nått råd eller förslag.

Jag har typ likadant. Kan bara äta lite i taget och får ont högt upp. Men det lägger dig alltid. Tror det har och göra med all ommöblering som sker därinne bara :).
  • Bebben84
    Zorro skrev 2014-11-07 14:38:01 följande:

Jag fick ta hos min bm. Men jag går provat och märket stor skillnad på hur mycket bättre det är (tyvärr)