• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Jordgubb90
    Titt ut skrev 2014-11-12 10:19:46 följande:
    Okej, ja då kan det bli svårt smile1.gif
    Gör det som känns rätt. När jag berättade så kom det ett tillfälle som passade bra att säga det på. Det är bättre att säga det när man ändå pratar med chefen och som du nu redan har ett inplanerat möte. Blir mer naturligt då än att "boka" ett nytt möte om tre veckor igen och endast prata om din graviditet. Så kände jag i alla fall. Förstår hur du tänker att du vill vänta till efter RUL för att se om allt är okej.
    Det är nog lika bra att ta det idag antar jag. Risken att det inte är okej på RUL är ju väldigt liten eftersom jag är i v15 nu. Och skulle något vara fel så skulle jag ändå inte orka gå till jobbet. Någon som vet hur stor risken är att något är fel?
  • Ace1982
    Titt ut skrev 2014-11-12 08:32:20 följande:

Å vad kul, den där väntan på första "sparken" är så mysig!

Jag har börjat känna bebis, jag kände väldigt tidigt runt vecka 12, en känsla som är obeskrivlig. Jag kände lika tidigt med mina två andra barn. Det fladdrar till någon sekund och nu den senaste veckan har det mer gått över till "duttar" (sparkar) Är i vecka 15 nu. Jag har så svårt att förstå att bebis är ca 10 cm stor nu. Så himla mysigt!

Så mysigt att du känner den! Är ju med i vecka 15 så jag tror nog att jag borde ana nått snart :D
  • sofia86

Hej!

Är i vecka 15 (14+3)

Jag har känt bebis senaste 2 veckor med små "dunsar" lr vad man ska säga :) som små små sparkar,senaste två dagarna inte lika ofta. Senast igår kväll. Har tid för hjärtljud hos bm 20/11 .

Oroar mig dagligen att bebis är död,att något är fel. Vet inte varför jag känner denna oro. Någon mer som har denna oro? Kuben gick jätte bra och bebis härjade runt i magen, hade 1:20.000 så det kändes skönt !

Hur stor är risken för missfall eller att något ska va fel?tycker magen blivit mindre,inte samma illamående . Har ont i magen,ner till och gör ont i livmodertappen, men inget blod eller något.

Tacksam för svar

• Bebben84
    sofia86 skrev 2014-11-12 11:22:22 följande:

Hej!

Är i vecka 15 (14+3)

Jag har känt bebis senaste 2 veckor med små "dunsar" lr vad man ska säga :) som små små sparkar,senaste två dagarna inte lika ofta. Senast igår kväll. Har tid för hjärtljud hos bm 20/11 .

Oroar mig dagligen att bebis är död,att något är fel. Vet inte varför jag känner denna oro. Någon mer som har denna oro? Kuben gick jätte bra och bebis härjade runt i magen, hade 1:20.000 så det kändes skönt !

Hur stor är risken för missfall eller att något ska va fel?tycker magen blivit mindre,inte samma illamående . Har ont i magen,ner till och gör ont i livmodertappen, men inget blod eller något.

Tacksam för svar

Man känner bebisen lite olika i början. Du kände senast igår ikväll så allt verkar vara bra :). Men är du jätteorolig tycker jag att du ska ringa din bm eller boka ett ul privat så du får se att allt är ok :)
  • sofia86
    Bebben84 skrev 2014-11-12 11:28:14 följande:
    Man känner bebisen lite olika i början. Du kände senast igår ikväll så allt verkar vara bra :). Men är du jätteorolig tycker jag att du ska ringa din bm eller boka ett ul privat så du får se att allt är ok :)
    Ja de e väl så. Jag som

Nojar. Har ju tid den 20:e så får väl vänta tills dess annars. Tycker inte jag riktigt kan njuta och slappna av i denna graviditet
  • Titt ut
    sofia86 skrev 2014-11-12 11:22:22 följande:

Hej!

Är i vecka 15 (14+3)

Tacksam för svar

Hej!
    Om det ser bra ut på kuben så är risken väldigt liten. Illamåendet brukar försvinna efter vecka 12-13 och magen brukar också bli mindre efter dessa veckor pga att tarmarna som tidigare blivit uppsvällda återgår till sitt normala. Min mage har också blivit mindre och illamåendet är helt borta (jag är i vecka 15). Jag kan också få ont ibland i nedre delen av magen, jag läste på ett ställe att det är bara bra att känna livmodern växa. Det är nog det du känner av.
  • sofia86
    Titt ut skrev 2014-11-12 15:14:16 följande:
    Hej!
    Om det ser bra ut på kuben så är risken väldigt liten. Illamåendet brukar försvinna efter vecka 12-13 och magen brukar också bli mindre efter dessa veckor pga att tarmarna som tidigare blivit uppsvällda återgår till sitt normala. Min mage har också blivit mindre och illamåendet är helt borta (jag är i vecka 15). Jag kan också få ont ibland i nedre delen av magen, jag läste på ett ställe att det är bara bra att känna livmodern växa. Det är nog det du känner av.
    Läste att det va nån som fick missfall i denna veckan så då blir man orolig igen.

Försöker att va så positiv de bara går !

Längtar till nästa ultraljud o se att allt är bra .

Ja de kanske är växtvärk :)
  • LFru
    Ace1982 skrev 2014-11-11 22:31:58 följande:

Är det någon som har börjat känna bebisen än? Ibland tror jag att det är den jag känner men sen tror jag inte de... Är väl gas antar jag ;p längtar sååå till jag känner det lilla livet inom mig...

Med min dotter kände jag i v 16 och med sonen i vecka 14, väntar med spänning nu :D

Hej! Roligt att följa hur alla upplever det. Eftersom jag väntar mitt första barn så vet jag inte riktigt vad som ska kännas/hur det känns. Har läst att många förstagångsföderskor inte känner förrän framåt v.18. Men det kanske är just därför...att man inte vet att det är bebisen man känner?

Jag är i v 14 (13+3) och har två gånger  den sista 1,5 veckan stannat upp i det jag gjort och reagerat på några små korta pulserande "tryckningar" under naveln. Kan ju bara vara gaser eller tarmförflyttningar som någon annan skrev. Vad tror ni?
  • Nelly88
    LFru skrev 2014-11-13 09:07:18 följande:
    Hej! Roligt att följa hur alla upplever det. Eftersom jag väntar mitt första barn så vet jag inte riktigt vad som ska kännas/hur det känns. Har läst att många förstagångsföderskor inte känner förrän framåt v.18. Men det kanske är just därför...att man inte vet att det är bebisen man känner?

Jag är i v 14 (13+3) och har två gånger  den sista 1,5 veckan stannat upp i det jag gjort och reagerat på några små korta pulserande "tryckningar" under naveln. Kan ju bara vara gaser eller tarmförflyttningar som någon annan skrev. Vad tror ni?
    Första barnet började jag känna i vecka 14/15 någon gång, men var inte helt säker just då på att det var bebisen, kom mest när jag satt så magen trycktes ihop lite. Nu är jag i vecka 12 och kan ibland (typ en gång var tredje dag eller nåt) känna som små petande men vågar inte tro att det är bebisen riktigt än, men snart så. Tror också många känner bebisen tidigare än man förstår att det är bebisen. Första sparken som syntes utanpå kom i vecka 20 nästan precis efter RUL.
  • Titt ut
    Jordgubb90 skrev 2014-11-12 10:31:06 följande:

Det är nog lika bra att ta det idag antar jag. Risken att det inte är okej på RUL är ju väldigt liten eftersom jag är i v15 nu. Och skulle något vara fel så skulle jag ändå inte orka gå till jobbet. Någon som vet hur stor risken är att något är fel?

Hur gick det, berättade du för chefen?