• dita

Bf Maj 2015

Titt ut skrev 2014-12-29 20:34:57 följande:
    Skönt att allt såg bra ut! Grattis till flickan
    Tack så mycket <3
  • dita
    Tack så mycket <3
  • dita
    Tack så mycket <3
  • dita
    Cherryay skrev 2014-12-29 21:35:39 följande:
    Tack! :) Jag har ju trott hela tiden att jag iaf var lite längre gången då jag har så kort cykel, kändes skönt att vara rätt ute :)

Grattis själv till din lilla flicka :)
    Tack lycka till nu och hoppas nu allt går fortsatt bra <3
  • dita
    pco skrev 2014-12-29 23:08:43 följande:

Grattis till flickorna ni har i magen och att allt såg bra ut :)

Hur mår ni tjejer?

Jo Tack här mår vi nästan oförskämt bra ;) har inte många graviditets krämpor alls är väl lite bort skämd denna gången ;) 
  • dita
    MammaMia91 skrev 2014-12-30 09:36:08 följande:
    Morca BF 2:a maj Pojke

MammaMia91 BF 16 maj Flicka
    Morca BF 2:a maj Pojke

MammaMia91 BF 16 maj Flicka

Dita BF 19 Maj Flicka

Cherryay BF 13 Maj Flicka
  • dita

Många små prinsessor :) <3

Hur går era graviditeter? Någon med med mycket krämpor?

• dita
    Kissemiss skrev 2014-12-30 16:35:06 följande:
    Inga krämpor här än! Förutom ont i ryggen om jag går för länge på shoppingrunda Hur mår du?:)
    Jo tack jag mår faktiskt riktgt bra samma här om jag gör för mycket så får jag sammandragningar men det är helt okej :) Ska försöka återgå till kvällsjobbet imorgon så jag hoppas på att det går bra ;) men där är mycket stress men det ska säkert gå fint ;)
  • dita
    Cherryay skrev 2014-12-30 20:48:54 följande:
    Mår fortfarande illa dagligen, kräkningarna har dock lugnat ner sig till typ varannan dag nu, kan inte äta under förmiddagarna utan blir att försöka få i sig under kvällar, foglossningen är hemsk (vilket jag visserligen redan räknade med), har väldigt svullna ben o fötter då jag inte får ta vätskedrivande som jag brukar, otroligt trött hela tiden, sover dåligt pga mardrömmar, springer o kissar hela tiden (denna graviditet är klart mer påfrestande än förra, speciellt såhär tidigt)

...Men känner mig ändå sååå lycklig ??
    redfox skrev 2014-12-30 21:14:21 följande:

Jag måste säga att jag mår riktigt bra. Idag har jag till och med varit på äventyrsbad med man och barn och åkt vattenrutschkanor och badat bubbelpool.

Bebben84 skrev 2014-12-30 22:06:02 följande:

Jag mår ok men har det ganska jobbigt med foglossningen. Även sömnen är jobbig just nu. Har ont i fogarna när jag ligger ner vilket gör att jag får svårt att somna eller vaknar ständigt. Sen kissar jag tusen ggr per natt också. Och så har jag svårt att komma till ro. Vilket jag aldrig haft innan. Lite knäckande att inte få känna sig riktigt utvilad :/. Men bortsett från det så mår jag bra :) Njuter galet av sparkarna <3

Tjejer för mig går det mycket upp och ner i början hade jag rygg värk så glad den är borta :) Är inne i en positiv period nu men vet att det blir värre ju tyngre jag blir ;) Jag hoppas ni alla andra också får en viol period och återhämta krafter skickar lite styrke kramar <3

• dita
    Ciconiidae skrev 2015-01-01 03:24:21 följande:

Ja, jag tänkte på det vid tolvslaget. "Shit, i år ska jag fira midsommar, åka på semester, fira jul och titta på fyverkerier med en liten knodd". Det kändes nästan lite läskigt såhär för mig som förstagångsföderska, men fan vad coolt!

Tack förresten för alla magbilder, känns skönt att se att ni också har en riktig kula. Har kännts så jobbigt med kommentarer som "Ooj, vad STOR du är. Ska du verkligen ha i Maj?" "Sådär stor var jag inte ens i nionde månaden" eller "är du säker på att det inte är två eller TRE där inne?". Det har tärt en del och känner mig inte stolt över magen längre. BM sa dock att min mage var helt normal. Känns bättre nu när ni andra faktiskt också har ungefär samma storlek som mig.

Cherryay skrev 2015-01-01 09:54:59 följande:
    Kan bara säga detsamma! Så skönt att få se att andras kulor ser likadana ut som ens egen, får också höra att jag måste ha minst två där inne, eller ev jättemycket fostervatten, men nu känner jag mig betydligt mer bekväm med magen :) ska till bm först i v 25 igen, som jag längtar!

v 21+0

Det fick jag också höra när jag väntade min förste att oj vad stor du är har du 2 där inne? :/ Jag kan dela med mig att mitt sf mått låg under det normala så min mage var ganska liten det är som att folk alltid hoppas på tvillingar ;)
Svar på tråden Bf Maj 2015