• Zorro

Bf Maj 2015

Jag håller med er andra. NU är egentligen den mysigaste tiden att vara gravid. Jag måste passa på att njuta ordentligt!

* Magen börjar bli stor, så det syns att jag är gravid, folk behöver inte spekulera och tissla och tassla, men ändå är den inte så stor att det är jobbigt!

* Sparkarna i magen är fortfarande mysiga, och revbenen får vara ifred från karatesparkar (min son var en riktig kampsportare i magen och jag minns hur ont det gjorde ibland).

* Jag kan gå uppför trappen till mitt jobb utan att bli så andfådd att jag måste stanna och vila var 5:e trappsteg.

* Jag kan fortfarande ha min vigselring, minns inte när jag var tvungen att hänga den runt halsen förra gången.

* Jag mår nästan inte illa alls längre!!! (Moffa julmat!!!)

• Zorro

Men det finns en nackdel. Förutom att magen är fin så känner jag mig sååååå ful. Kände samma sak under förra graviditeten också. Min hy är katastrofal, håret är glanslöst, inga kläder sitter som dom ska och jag orkar aldrig sminka mig längre. Och dessutom har jag fruktansvärt stressigt på mitt jobb just nu. Får flera gånger i veckan höra: "Hur mår du egentligen".

Vad ska man göra för att känna sig lite finare egentligen? Jag känner inte alls att jag har den där "utstrålningen" som man ska ha när man är gravid. =(

• Zorro
    Baby Doll skrev 2014-12-17 12:12:09 följande:

Hej alla tjejer!

Jag har inte varit så aktiv här på sistone eftersom jag varit ganska sjuk med lunginflammation Så jag har en del att läsa ikapp

Jag är gravid i vecka 17 + 0 idag- vad snabbt tiden går! Skrattande
    Här är jag + magen idag- 7:e barnet Hjärta

Tänkte passa på att fråga också om det finns fler därute som BLOGGAR?
    Skulle vara så roligt att följas åt även via bloggar då det blir mer "personligt" där

Ni är jätte välkomna att kika in hos mig:

www.mybabydolls.se

-Mamma till 6 småttingar i åldrarna 0-6 år och gravid BF maj -15-

Jag måste bara säga att du är FANTASTISKT vacker Baby Doll! Har du verkligen fött 6 barn?? FörvånadTungan ute

Bloggar tyvärr inte, men vill också ha tips på andra bloggar! Älskar din! =)
  • Zorro

Grattis till er som varit på lyckade RUL idag! =)

Har ni börjat handla nåt till bebis än? Vi har ju det mesta klart redan eftersom vi redan har ett barn, men jag börjar bli sugen på att köpa lite kläder snart. =)

• Zorro

Jag är egentligen inte så mycket för det här "tjejer ska ha rosa, killar ska ha blått", men nu när vi ska få en lillasyster kan jag ändå inte låta bli att bli lite sugen på att köpa lite "tjejiga" kläder. Har hittat så himla fina kläder på Åhléns i ekologisk bomull som jag funderar på att köpa att ha som första kläderna när vi åker hem från förlossningen.

Vår son var lite sjuk när han föddes (inget allvarligt, men han behövde antibiotika ett tag) så han fick inte ha kläder på sig förrän han var ca 1,5 vecka gammal då vi åkte hem från neo. När brukar man egentligen ta på kläder på bebisen?

• Zorro

God fortsättning allihop! Hoppas att ni har en bra jul!

Här går allt bra. Har dock stressat lite väl mycket så jag har haft en del sammandragningar. Men jag försöker varva ner och bli servad så mycket det går.

Bebben84, jag känner också andra känslor och en annan längtan denna gången. Är mycket känsligare mentalt. Gråter för ALLT. Jag tror det beror på att denna gång vet man ju vad som väntar. Hur fantastiskt det faktiskt är, det som händer i magen. Förra gången var allt så nytt och overkligt. :)

• Zorro

Vet ni om tjejer brukar vara mindre än killar.

Min son kom på BF och var 53 cm lång, vägde 3900 g och hade huvudomfång 37,5 cm. Vi köpte skruttans första kläder idag och köpte 56 direkt. Vår son kunde aldrig ha kläder i 50 och gick upp till strl 2 i blöjor efter bara någon dag. :)

• Zorro

Tack för alla svar. Vi får nog räkna med att hon blir som storebror ungefär, om hon kommer i tid dvs. :)

• Zorro

Och jag lägger till ytterligare en tjej. :)

Morcaa BF 2 maj Pojke

Kissemiss BF 10 maj Pojke

Starshaped BF 10 Maj Pojke

Livetiettnotskal BF 11 Maj Flicka

Zorro BF 10 maj Flicka

Cherryay BF 13 Maj Flicka

Pco BF 13 Maj Flicka

Sofia86 BF 15 Maj Flicka

Menlotta BF 15 april, flicka

MammaMia91 BF 16 maj Flicka

Nea12 BF 16 maj Flicka

Dita BF 19 Maj Flicka

Bebben84 BF 21 maj Flicka

Blicka BF 27 maj flicka

Miwe BF 27 maj flicka

Kaninen BF 31 maj flicka

Pusselbiten86 BF 2 juni Flicka

• Zorro

Äh jag skrev fel på mig och lyckas inte ändra nu. BF är ju 11 maj. :)

Svar på tråden Bf Maj 2015