Isabella93 skrev 2015-04-29 15:02:34 följande:
Nä, precis..inget rytmiskt. Igår kom det en gång på förmiddagen, och en gång på eftermiddagen, det låter som att man knäpper med fingrarna ungefär, fick likadant precis nu och efter fick jag direkt en värk..hmm!
Titt ut skrev 2015-04-29 12:48:52 följande:Den ända gången jag hörde en knäppning var när vattnet gick med mitt första barn. Kanske är fosterhinnan som är på väg att spricka?

När har du bf?
Aha..ojdå, jaa, det va faktiskt min första tanke då jag hört och läst att när vattnet går så blir det som ett "plopp" och vissa har till och med vaknat av det. Så jag tänkte att det går i steg för mig eller något?! Jag har bf 21 maj, men bebis har varit fixerad sen v. 32 och bm har sagt att den kan nog komma när som helst nu då den sjunkit ner helt och är redo för att komma ut, har även starkare och starkare värkar för varje dag som går. :)
Vill inte vara tråkig, jag har haft knäppningar båda graviditeterna. Ingen gång med någon vattenavgång. Har googlat på det men inte fått några vettiga svar på vad det kan va. Allt från bebisens leder till luftbubblor? Men självklart har jag också hört folk som haft det vid vattenavgång, men det är ingen garanti.
Föresten sista april i morgon, sedan är det magisks Maj ;D