• dita

Bf Maj 2015

Cherryay skrev 2015-01-01 11:39:50 följande:
    Förra gången började magen synas först i v 28, lite skillnad den här gången när den har synts tydligt från typ v 15 :P jag har dessutom starka anlag för tvillingar så vi började funderade lite innan RUL just för att magen började synas så fort :)
    Min syntes jätte tidigt med min första med pojken där var jag så svullen så att jag fick köpa mamma byxor v 9 ;) med min andra så märkte man inget förrän i vecka  20 och barnens dagis såg inget förrän i vecka 31 ;) 
    Med tredje nu så syns det jätte bra och jag är bara i v 20 ;)
    Så det är nog ganska olika för med sonen hade jag moderkakan i bakväggen och med båda flickorna har jag nu i framväggen men denna lilla tösen ligger på tvären ;)
  • dita

De 2 första stämde in på mig men inte den sista nu ;) Men när jag gjorde det andra kinesiska testet så stämde det :)

• dita

De 2 första stämde in på mig men inte den sista nu ;) Men när jag gjorde det andra kinesiska testet så stämde det :)

• dita
    Kissemiss skrev 2015-01-03 12:02:14 följande:

Börjar misstänka att jag har för mycket fostervatten. Min mage är verkligen hård och spänd som en melon dygnet runt plus att jag inte känt rörelser sedan julafton typ, kanske någon buff i förrgår men osäker.. Lyssnade på hjärtat den 29:e. Känns rimligt att för mycket vatten plus moderkaka i framvägg dämpar rörelserna rejält? Vecka 23 på måndag. Hmm..

Jag hade kontaktat barnmorskan. Jag har också moderkakan i framväggen och har vissa dagar svårt att känna exakta rörelser eftersom att hon har vänt sig inåt så hon sparkar på tarmarna istället  ;) men ta och kontakta dem om du känner oro.
  • dita

Läkarbesök mailade barnmorskan idag och och fick en tid den 23/1 pga alla mina sammandragningar någon annan som har problem med dem redan nu?

• dita
    Titt ut skrev 2015-01-05 21:11:28 följande:
    Jag vet inte om jag har problem men jag känner att jag får ont i magen som strålar ut i låren vid ansträngning samt att magen blir hård och spänner. Det kan vara tex att gå upp för en backe eller när jag städar. Jag börjar faktiskt undra lite angående mina sammandragningarna och är lite orolig över dem. 

Hur ofta, när och hur känns dina sammandragningar?
    Ungefär samma minsta lilla ansträngning allt från att städa till att promenera :/ Men mina känns i ner i benen utan mina känns ganska obehagliga ungefär som förverkar :( igår tog det mig 2 timmars vilande och liggande sen släppte det. Därför tyckte barnmorskan att det var nog dags att komma till läkare får väl se vad han säger. Någon som vet hur en sådan undersökning går till?
  • dita
    Blicka skrev 2015-01-07 22:14:04 följande:
    En till som kan äta mest hela tiden
    Räkna in en tredje här ;) men jag har väl mest sug efter sallad med fetaost och citron. Allt i feta mat vägar :( kvällar godis sug :( det värsta av allt är att jag inte kan somna innan jag fått godis suget tillfredställt :/
    Nästan så man skäms att skriva det ju 
  • dita
    Cherryay skrev 2015-01-08 18:35:53 följande:
    Inget att skämmas för, alla är sugna på något :) om någon försökte skilja på mig och min pizzasallad skulle det gå illa :P
    Haha som här då RÖR inte min mat ;)
  • dita
    MammaMia91 skrev 2015-01-15 14:38:17 följande:
    Jag har en FB sida (sluten/hemlig). Skicka ett meddelande till mig med mejl så lägger jag till.
    Bjud gärna in mig :)
Svar på tråden Bf Maj 2015