• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • 8barnsmamman
    Titt ut skrev 2015-04-21 08:38:56 följande:
    Tråkigt att det satte sina spår och ledde till ångest. Hoppas du får bra stöd och pratar om det så inte ångesten blir värre. Skönt för er att få komma hem.
    Har haft panik ångest i 14 år, så jag är rätt van vid den & lärt mig tackla de värsta, men de blev ju större efter denna ovilja från vården att ta vår oro på allvar,

Fick dock veta att lustgasen kan ge b12 brist ( & jag som bara använder lustgas)& ger ångest & depression som symtom så detta ska jag kolla upp, tänk om 14 år med ångest egentligen bara är vitaminbrist.. Så sur jag kommer bli !
  • Blicka
    8barnsmamman skrev 2015-04-23 00:03:00 följande:
    Har haft panik ångest i 14 år, så jag är rätt van vid den & lärt mig tackla de värsta, men de blev ju större efter denna ovilja från vården att ta vår oro på allvar,

Fick dock veta att lustgasen kan ge b12 brist ( & jag som bara använder lustgas)& ger ångest & depression som symtom så detta ska jag kolla upp, tänk om 14 år med ångest egentligen bara är vitaminbrist.. Så sur jag kommer bli !
    Klart värt att kolla upp ang vitaminbrist. I övrigt är det så tråkigt när man inte känner sig lyssnad o väl bemött av sjukvården. Man blir väldigt utelämnad. Hur har syskonen reagerat på bebis? Hoppas det känns skönt att vara hemma.
  • 8barnsmamman
    Blicka skrev 2015-04-23 06:25:36 följande:
    Klart värt att kolla upp ang vitaminbrist. I övrigt är det så tråkigt när man inte känner sig lyssnad o väl bemött av sjukvården. Man blir väldigt utelämnad. Hur har syskonen reagerat på bebis? Hoppas det känns skönt att vara hemma.
    Våra stora slåss om vem som ska byta blöja :)

Killarna är 7 & 9 år & verkar inte bry sig alls tittar lite snabbt när dem rusar förbi:)

1 1/2 åringen tittar storögt när bebisen skriker & visar avundsjuka när pappa ska göra nått, hon är väldigt pappig som tur är just nu.
  • Blicka
    8barnsmamman skrev 2015-04-23 07:35:51 följande:
    Våra stora slåss om vem som ska byta blöja :)

Killarna är 7 & 9 år & verkar inte bry sig alls tittar lite snabbt när dem rusar förbi:)

1 1/2 åringen tittar storögt när bebisen skriker & visar avundsjuka när pappa ska göra nått, hon är väldigt pappig som tur är just nu.
    Roligt att de stora vill hjälpa till. Ang pappighet är min minsta också väldigt pappig. Får se hur det blir när bebis kommer.
  • pco

Varit hos bm idag alla värden såg bra ut, har gått upp 9kg och magen är 37. Den är även fixerad nu :) vi pratade om ev igångsättning då det är så påfrestande för jag kan känna bebisen ett par dagar o sen känner jag kanske inget på ett dygn elr som förra veckan då jag kände den ca 4-5gånger på 2.5 dag och om vi inte hade haft tid hos bm idag hade vi nog åkt in för har inte känt den sen igår på dagen och detta är såå otroligt jobbigt för oss båda, främst för mig för jag blir så frustrerad.

Är det någon annan som har det såhär? Elr nåt liknande? Det verkar vara väldigt ovanligt enligt min bm.

• Isabella93
    Bebben84 skrev 2015-04-22 18:59:55 följande:

Ja min fixerades typ också då, i v32. Vore ju underbart om hon ville komma tidigare men nä jag tror inte det. Har igångsättning 22 maj om hon inte kommer så slipper gå över i alla fall!

Aa okej. Jaa, förstår det :) gud vad skönt att veta att senast den 22 maj så har ni henne ute :)

Jag va hos bm idag, bebis axlar är vid mina höfter nu så hela huvudet är fixerat, på min bm lät det som att bebis kunde komma vilken dag som helst nu egentligen. Jätte häftigt och spännande :)
  • Blicka
    pco skrev 2015-04-23 12:31:22 följande:

Varit hos bm idag alla värden såg bra ut, har gått upp 9kg och magen är 37. Den är även fixerad nu :) vi pratade om ev igångsättning då det är så påfrestande för jag kan känna bebisen ett par dagar o sen känner jag kanske inget på ett dygn elr som förra veckan då jag kände den ca 4-5gånger på 2.5 dag och om vi inte hade haft tid hos bm idag hade vi nog åkt in för har inte känt den sen igår på dagen och detta är såå otroligt jobbigt för oss båda, främst för mig för jag blir så frustrerad.

Är det någon annan som har det såhär? Elr nåt liknande? Det verkar vara väldigt ovanligt enligt min bm.

Skönt att allt såg bra ut men jobbigt att du inte känner bebis alla dagar. Skulle bli väldigt orolig själv...
  • Blicka
    Isabella93 skrev 2015-04-23 12:37:18 följande:
    Aa okej. Jaa, förstår det :) gud vad skönt att veta att senast den 22 maj så har ni henne ute :)

Jag va hos bm idag, bebis axlar är vid mina höfter nu så hela huvudet är fixerat, på min bm lät det som att bebis kunde komma vilken dag som helst nu egentligen. Jätte häftigt och spännande :)
    Vad spännande besked

Gått in i v 36 idag.
  • Titt ut
    8barnsmamman skrev 2015-04-23 00:03:00 följande:

Tråkigt att de inte tog er på allvar. Hmmm spännande det där med lustgasen att det kan ge b12 brist. Tycker verkligen att du ska gå till läkaren och få ta blodprov för det. Jag fick b12 brist i mitten av den här graviditeten och äter b12 tabletter. Det är ju vanligt att alla våra vitaminer som vi har i kroppen minskar under graviditeten, vi blir lite utmärglade som min läkare beskrev det. Så har man redan låga värden innan så har man inte mycket kvar sen. Så värt att kolla upp sig några månader efter förlossningen, fick jag rådet att göra. Vitaminbrist kan leda till att vi mår dåligt i onödan.
  • Bebben84
    Isabella93 skrev 2015-04-23 12:37:18 följande:

Wow! Häftigt besked :). Vad tror du själv då? Att hon kommer tidigare?

Ja superskönt att veta att jag inte går över! Hinnsvepning om ca 3 veckor :)