• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Blicka
    litetmoln skrev 2015-04-26 01:00:58 följande:
    Jag mår inte bra! Blir så ledsen av allt det här. Jag har foglossning från helvetet. Kan knappt röra mig längre. Känns som hela venusberget är brutet. Jag har så ont att jag nästan gråter varje dag. Det är ett rent helvete att vända sig i sängen på natten och att komma upp och kissa. Det låser sig i hela bäckenet och känns precis som jag har brutit sönder allt. Min sambo måste vända mig på natten och bära mig till toaletten. På dagen hasar jag mig fram på kryckor. kan knappt sitta, stå eller ligga då bäckenet tar stryk. Sen har jag jätteont i ryggen och det knäpper i ryggraden som att kotorna gnider mot varandra . Om jag står upp i mer i en halvtimme så krampar hela vänstra sidan av lår och rumpa ihop så jag viker mig och skriker av smärta. Jag är dessutom jättenhård i magen så att gå på toaletten är en mardröm. Tror jag ska dö där inne ibland och gråter mig igenom hela tiden på toaletten. Det känns som det bara blir värre. Plus halsbränna, massa vatten i kroppen, svullna fötter och händer. Måste få hjälp att ta på mig kläder och skor. Är i vecka 38 och orkar inte mer! Gick över tiden med 15 dagar med nr 2 och vill inte att det blir så denna gången. Känner mig nedstämd och utmattad. Har ju knappt sett utsidan av huset på flera månader.
    Tjej 6 år. Tjej 2,5 år. Bebis BF 7 maj.
    Låter verkligen förskräckligt. Minns inte men har det pratats igångsättning så du slipper plågas? Tänk att det kan vara så olika för oss under graviditeter - en del får alla krämpor o andra inget.
  • Bebben84
    pco skrev 2015-04-25 22:52:22 följande:

Nä nu måste jag bara få klaga av mig. Har fasiken spytt rakt igenom hela graviditeten vaaaaaaaarje morgon sen mitten av v 7 o i omgången även på kvällar och mååååånga nätter men det ta ett tag sen iaf ca 2v sen och nuuuu är det tillbaka fyfan asså spyr morgon som kväll o ont över allt o ingen energi. Förskyld o även pollen oxå. Bebis fixerad men ilar som fan ändå mellan benen. Åååh orkar inte mer, vill inte mer. Pissdag. Imorgon ska vi gå ut o äta o gå på bio iaf så vi hittar på nåt skojigt innan den kommer.

Hur är det med er andra? Hur mås det? Har ni hittat på nåt nu innan?

Förlåt att jag klagar men kände att jag bara va tvungen. :/

Klaga på! Inte lätt nu på slutet.

Jag mår också skit. Galen foglossning. Haft sedan vecka 8 och även kryckor. Halsbränna från helvetet. Kan inte sova. Ingen vätska än i kroppen dock.

Har bf 21 maj men blir igångsatt 22 maj om bebis inte kommit.

Vi åker faktiskt på babymoon idag. Vi ska bara ett dygn på Yasuragi och bara njuta av varandra och av det underbara lugnet där. Ska få en timmes ansiktsbehandling imorgon också. Det blir vår sista grej vi gör ihop utan storasyster skulle jag tro.
  • Ciconiidae
    litetmoln skrev 2015-04-26 01:00:58 följande:

Jag mår inte bra! Blir så ledsen av allt det här. Jag har foglossning från helvetet. Kan knappt röra mig längre. Känns som hela venusberget är brutet. Jag har så ont att jag nästan gråter varje dag. Det är ett rent helvete att vända sig i sängen på natten och att komma upp och kissa. Det låser sig i hela bäckenet och känns precis som jag har brutit sönder allt. Min sambo måste vända mig på natten och bära mig till toaletten. På dagen hasar jag mig fram på kryckor. kan knappt sitta, stå eller ligga då bäckenet tar stryk. Sen har jag jätteont i ryggen och det knäpper i ryggraden som att kotorna gnider mot varandra . Om jag står upp i mer i en halvtimme så krampar hela vänstra sidan av lår och rumpa ihop så jag viker mig och skriker av smärta. Jag är dessutom jättenhård i magen så att gå på toaletten är en mardröm. Tror jag ska dö där inne ibland och gråter mig igenom hela tiden på toaletten. Det känns som det bara blir värre. Plus halsbränna, massa vatten i kroppen, svullna fötter och händer. Måste få hjälp att ta på mig kläder och skor. Är i vecka 38 och orkar inte mer! Gick över tiden med 15 dagar med nr 2 och vill inte att det blir så denna gången. Känner mig nedstämd och utmattad. Har ju knappt sett utsidan av huset på flera månader.

Fy, vad du får kämpa på. Skönt att du har en sambo som är så hjälpsam.

Jag hade också en hårdmage där jag nästan grät mig igenom toalettbesöken och det rann bara av färskt blod för att jag sprack så. Har börjat med att dricka ett glas vatten med massa linfrön som har dragit en stund, varje kväll. Det började hjälpa efter några dgr. Även om jag fortf är lite hård i magen så är inte toalettbesöken en ångestladdad upplevelse längre. Jag kände att jag var tvungen att lösa det fram till förlossningen, för det tog så mkt krafter från mig och jag började bli rädd för hemorojder.
  • Bebben84
    Ciconiidae skrev 2015-04-26 08:42:11 följande:
    Fy, vad du får kämpa på. Skönt att du har en sambo som är så hjälpsam.

Jag hade också en hårdmage där jag nästan grät mig igenom toalettbesöken och det rann bara av färskt blod för att jag sprack så. Har börjat med att dricka ett glas vatten med massa linfrön som har dragit en stund, varje kväll. Det började hjälpa efter några dgr. Även om jag fortf är lite hård i magen så är inte toalettbesöken en ångestladdad upplevelse längre. Jag kände att jag var tvungen att lösa det fram till förlossningen, för det tog så mkt krafter från mig och jag började bli rädd för hemorojder.
    Dricka katrinplommonjuice eller äta torkade katrinplommon är superbra för den tröga magen!
  • pco

Ursch tjejer, nu är vi många som är trötta på att vara Preggo. Måtte nu den sista tiden gå snabbt asså.

Om man har det extremt jobbigt som du 'litetmoln' så kan man få igenom en igång sättning så man slipper risken iaf att ev gå över. Så ni som mår extra skit o har Det extra jobbigt prata med bm så kan ni få hjälp tidigare.

Fyy för detta. Bläää. Har fått sitta upp mestadels hela natten igen pga att annars skulle jag spy upp allt jag ätit under dagen. Så fort jag sätter mig upp känns det bättre, så har svin ont i nacken nu idag oxå :(

• Bebben84
    pco skrev 2015-04-26 10:16:01 följande:

Ursch tjejer, nu är vi många som är trötta på att vara Preggo. Måtte nu den sista tiden gå snabbt asså.

Om man har det extremt jobbigt som du 'litetmoln' så kan man få igenom en igång sättning så man slipper risken iaf att ev gå över. Så ni som mår extra skit o har Det extra jobbigt prata med bm så kan ni få hjälp tidigare.

Fyy för detta. Bläää. Har fått sitta upp mestadels hela natten igen pga att annars skulle jag spy upp allt jag ätit under dagen. Så fort jag sätter mig upp känns det bättre, så har svin ont i nacken nu idag oxå :(

Jag får igångsättning dagen efter bf för att slippa gå över och må så dåligt. Tär ju enormt på fogarna och kroppen. Vill ju gärna kunna bära ett till barn :(
  • Isabella93
    Kissemiss skrev 2015-04-25 19:33:26 följande:

05.35 föddes min sötnos!

3350 gram och 51cm lång.. Såååå söt! Hihi

STORT grattis! Så underbart. Hoppas allt gått bra.
  • Blicka
    Bebben84 skrev 2015-04-26 11:02:59 följande:
    Jag får igångsättning dagen efter bf för att slippa gå över och må så dåligt. Tär ju enormt på fogarna och kroppen. Vill ju gärna kunna bära ett till barn :(
    Får verkligen hoppas du vågar dig på en graviditet till!
  • Titt ut

Stort grattis kissemiss! Skönt att allt gick bra.

Usch stackars er som har såna hemska foglossningar och kräkningar! Lider med er. Det är ett måste att få gnälla av sig. Jag skulle också be bm om igångsättning om jag hade så ont och jobbigt. Den sista tiden är tuff, vi får stötta varandra de sista veckorna. Inte lång tid kvar nu!

• Isabella93

Usch! Jag mår verkligen inte bra..Jag började må illa igår kväll när jag skulle sova, det har hållt i sig hela dagen och nu känns det som att jag ska kräkas vilken sekund som helst hela tiden. Det är som en tjock klump i halsen o illamåendet blir bara värre o värre. Har även varit på toa 3-4 gånger idag.

Någon annan som varit med om liknande i denna eller tidigare graviditeter.